Novine

EU razmatra mijenjanje vozačkih dozvola: Stiže glavobolje za početnike i starije vozače

Ovim izmjenama bili bi pogođeni i vozači većih automobila

Evropski odbor za saobraćaj i turizam raspravlja o nacrtu prijedloga kojim države članice žele da izmijene pravila polaganja vozačkog kao i izdavanja vozačkih dozvola. Predstavila ga je izvjestiteljka ovog odbora pri Evropskom parlamentu Karima Delie, a u javnosti je ovaj prijedlog podigao mnogo prašine.

Kako prenose mediji, nova pravila najviše bi pogodila starije vozače i početnike. Naime, vozači stariji od 60 godina trebalo bi da obnavljaju vozačku dozvolu svakih sedam godina, stariji od 70 svakih pet, dok bi oni koji su prešli 80 svake dvije godine morali da prođu kroz određene provjere.

Prije produžetka dozvole za upravljanje motornim vozilo najstariji vozači morali bi da zakažu ljekarski pregled, ispune zahtjeve ali i osvježe znanje tako što bi pohađali kratak kurs.

Ovim izmjenama bili bi pogođeni i vozači većih automobila jer je namjera uvođenje dodatne B plus kategorije za automobile teže od 1,8 tona, kao što su dostavna vozila i SUV-ovi, za koje se smatra da češće učestvuju u sudarima od lakih privatnih vozila.

"Budući da se u promet u EU stavljaju sve veći i teži automobili, dozvola kategorije B za njih više nije prikladna", navodi se u saopštenju.

Vozači ovakvih automobila bi u tom slučaju morali da dobiju nove dozvole, a polaganje za ovu kategoriju bilo bi dozvoljeno samo osobama starijim od 21 godine. U EU namjeravaju i da uvedu stroža pravila za noćnu vožnju.

Kada je riječ o novim vozačima, izvjestiteljka je pozvala na donošenje posebnih mjera za ograničenje brzine i podstiče države članice da za mlade vozače uvedu stroža pravila, na primjer za noćnu vožnju, od ponoći do šest ujutro ili opomene koje bi uključivale kaznene bodove ili gubitak bodova na dozvoli.

Cilj izmjene direktive jeste smanjenje broja smrtnih slučajeva u saobraćajnim nezgodama s 20.000, koliko ih je na putevima Evropske unije bilo prošle godine, s namjerom da se stradanja u saobraćaju do 2050. svedu na nulu. Glasanje o ovom prijedlogu u Evropskom parlamentu planirano je za kraj 2023.