model oglašavanja

EU želi da se riješi dosadnih prozora za kolačiće

Kolačići ne samo da su iritantni već stalnim pojavljivanjem izazivaju da korisnik automatski i nekritički pristane.

Svi to znaju, rijetko kome se sviđa: kad god pristupite web stranici, prvo morate kliknuti na iskačući prozor. EU želi nešto učiniti po tom pitanju.

“Prihvati” ili “Odbij”: Ove dvije ili čak više opcija vam se nude kada pristupite velikoj većini web stranica . Riječ je o pristanku da li se osobni podaci mogu koristiti u svrhu oglašavanja na mreži. Međutim, saznaćete šta prihvatate ili odbijate samo ako se udubite u dugačke informativne tekstove. Samo: rijetko ko to radi.

Komisija EU želi poduzeti mjere protiv ovog zahtjeva za trajnu saglasnost. Kako to? Kako je evropski komesar za pravosuđe Didier Reynders objasnio za Welt am Sonntag, kolačići ne samo da su iritantni već stalnim pojavljivanjem izazivaju da korisnik automatski i nekritički pristane. Pored dotičnih kolačića, ionako su radile razne druge tehnologije praćenja.

"Mi ćemo se pozabaviti rastućim zamorom od kolačića među online korisnicima, dok istovremeno pomažemo potrošačima da bolje razumiju modele oglašavanja i odaberu oglašavanje koje je manje nametljivo", rekao je Reynders. Naprimjer, potrošača ne treba ponovo pitati da li su voljni prihvatiti kolačiće do godinu dana nakon posljednjeg zahtjeva.

Kao rješenje, Reynders predlaže inicijativu Cookies Pledge. Glavne internet-platforme kao što su Meta, TikTok, Microsoft, Apple i Amazon treba dobrovoljno da pristanu da pruže bolje informacije o svojim tehnologijama za praćenje i da se zaštite od nametljivih izjava o pristanku. Manje platforme će pratiti internet-gigante.