Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto rekao je da BiH u okviru Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju sa Evropskom unijom (EU) ima ograničenje za svoje profesionalne vozače, te da to nije slučaj samo za BiH, nego i za cijelu regiju.
“Oni mogu boraviti u EU dok rade 90 dana u okviru 180 dana, i to je već na snazi neko vrijeme. Međutim, znate kakvi su privrednici, oni nađu način da rade i da žive. Mi imamo 36.000 profesionalnih vozača, od kojih je 19.000 direktno ugroženo i prijeti da će napustiti BiH i zasnovati svoj biznis u EU ako im se ovaj problem ne riješi”, rekao je Forto.
Pojasnio je da je EU proizveo digitalne alate koji će možda biti dobri za građane koji putuju, ali da je alat koji sad EU počeo koristiti na svojim granicama doveo do toga da ne postoji više način za vozače da nađu rješenje za diskriminatornu odredbu.
U Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju, ako ste u posadi voza, aviona i broda, kada radite u posadi, to se ne računa kao boravak u EU, ali su profesionalni vozači, izuzeti iz toga.
Dodao je da je pri sastancima sa predstavnicima Evropske komisije insistirao da se riješi ovaj problem za Bosnu i Hercegovinu. Istakao je da prema nezvaničnim izjavama postoji jak lobi unutar EU koji ne dozvoljava liberalizaciju ove vrste poslovanja za cijelu regiju.
“Na sljedećem sastanku, na ministarskoj konferenciji regionalnoj tražit ću da regionalno nastupimo-Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Sjeverna Makedonija, prema Evropskoj komisiji i da pokušamo se izboriti za fer tretman naših vozača. Mislim da kad se udružimo da je to puno jača situacija, posebno Srbija koja ima jedan od najzauzetijih koridora koji povezuje Evropsku uniju u dva dijela, jer ide dalje prema Bugarskoj i Grčkoj. Ako bi se Srbija složila da idemo agresivno, možda čak i neke blokade i protesti, možda bi se Evropska komisija dosjetila da ne treba da vrši diskriminaciju prema Zapadnom Balkanu”, rekao je Forto.
Dodao je da je to jedan od sto problema koji čekaju BiH ukoliko ne ubrza put ka Evropskoj uniji.