Puni Gas

Katastrofalna prodaja Mercedesove C klase u AMG izdanju. Vraća li se V8?

AMG

Iako su svima puna usta elektrifikacije, u svijetu supersportskih automobila vrijede neka druga pravila. Najnoviji primjer dolazi nam iz Njemačke, gdje BMW M3 s klasičnim pogonom ima puno više simpatija od tehnologijom napucane hibridne C klase u AMG izdanju. Iako je Mercedesova limuzina tehnološki napredna, a na papiru brutalno snažna, interes kupaca je minimalan. Kako izvještava portal MBpassionblog, autosaloni širom Njemačke puni su C klasa s AMG-ovim potpisom.

Mercedes-AMG C 63 S E-Performance je odmah po lansiranju izazvao pravu buru. Naime, iako ime sugerira veliki (npr 6.3-litreni) V8 motor, ovo je prvo hibridno izdanje AMG-ove C klase, a to znači i prvu ugradnju četverocilindričnog motora. Samo benzinac može dati do 476 KS, a sinergijski učinak je 680 KS i 1020 Nm, a u ubrzanju je usprkos većoj masi čak i brži od osjetno slabijeg M3 Competitiona.

Sve to vrijedi na papiru, a u praksi dok je baterija napunjena. Njenim pražnjenjem padaju i performanse, a potom je tu i zvuk četiricilindarskog motora koji se nikakvim trikom ne može uporediti s V8. Konačno, tu je i osjetno veća masa, sve bitni čimbenici za korisnike ovakvih supersportskih limuzina. Konačno tu je i cijena koja je opet na strani M3. C klasa u Njemačkoj kreće od nekih 115.000 eura, dok je M3 na oko 100.000 eura.

Sve to odrazilo se na prodaju pa tako isti izvor izvještava kako u pojedinim salonima uopće nema nikakvog interesa za AMG izvedbom. Svima je očito BMW-ova filozofija draža.

Da u Mercedesu zvoni na uzbunu govori i vijest kako Mercedes priprema V8 motor za Euro 7 normu. Nagađa se kako bi mogao naći mjesto u C i E klasi, a potom i postati sastavni dio PHEV izvedbe koja će pokretati niz modela uključujući i one iz Aston Martina.