automobilska industrija

Ko su Kinezi koji pušu Tesli za vratom? Prije 13 godina Musk im se smijao, a sada kreću u pohod na Evropu

Posljednjih dana, u automobilskoj se industriji puno priča o kineskoj marki BYD koja je krajem prošle godine prodajom nadmašila Teslu u zadnja tri prošlogodišnja mjeseca.

Iako je Tesla zadržala vodeću poziciju u cijeloj godini, BYD je ovim svojim uspjehom dobrano podigao prašinu.

Prema njihovim izvještajima, BYD je lani prodao gotovo 1,6 miliona električnih vozila, a kada se na to dodaju hibridni modeli, brojka premašuje tri miliona.

Ova kompanija u samim je počecima proizvodila punjive baterije za mobitele, prijenosne računare i druge elektroničke uređaje, a prema analitičarima, upravo na izvornom poslovanju s baterijama, koje spadaju među najskuplje dijelove električnih vozila, a interna proizvodnja znatno smanjuje troškove, počiva i njihov uspjeh.

Cijene električnih automobila visoke su upravo zbog baterija, a zahvaljujući nižim troškovima baterija kineska kompanija dosta je snizila cijene električnih automobila na kraju prošle godine, što je rezultiralo prodajom samo u decembru koja je skočila za 70 posto.

Kompanija je osnovana 1995. godine u gradu Shenzhenu, a nakon prvotnog bavljenja s baterijama, zaokret u smjeru autoindustrije kreće 2003. godine kada su kupili malog kineskog proizvođača automobila. Nakon toga, 2005. godine lansirali su svoj prvi automobil pod nazivom F3, a 2008. godine je predstavljen F3DM, plug-in hibridno električno vozilo.

Posljednjih nekoliko godina, kineski automobilski brendovi sve se više probijaju na evropsko tržište, a svoj dio kolača u Evropi zasigurno planira uzeti i BYD.

Naznaka tome je i prva njihova tvornica u Evropi, a koju BYD planira graditi u Mađarskoj. Ovaj veliki projekt najavljen je 2023. godine. Investicija je golema – radi se o 13 milijardi eura, a tvornica će otvoriti novih 19.000 radnih mjesta.

Pregovaralo se još i s Francuskom i Njemačkom, zemljama koje prednjače po proizvodnji automobila u Evropi, te imaju iznimno jaku nacionalnu autoindustriju, no na kraju je odlučeno da će upravo Mađarska biti zemlja iz koje BYD kreće u veliki pohod na Evropu.

Tvornica će biti otvorena u gradu Szegedu, a mađarska je vlada već ranije osigurala novac za cestovnu, željezničku, električnu i plinsku infrastrukturu za budući industrijski park. U tvornici u Mađarskoj, BYD će proizvoditi električna vozila i plug-in hibride za tržište Evropske unije.