Sport

Legenda bh. automobilizima Suad Hota: Ako nemaš para, talenat ti neće puno pomoći

Suad Hota poznato je ime ljubiteljima automobilizma u našoj zemlji, ali i regionu. Ovaj 53-godišnji harizmatični Sarajlija za 20 godina, koliko se aktivno takmiči u brdskim trkama osvojio je preko 1.000 nagrada i priznanja.

Hota je najbolji majstor za „alfa romeo“, „fiat“ i „lanciu“ na Balkanu. Vlasnici italijanskih automobila čak iz Austrije, Njemačke i Holandije svoje četverotočkaše dovoze u njegov servis u sarajevskom naselju Nedžarići.

"Ljubav prema motorima i automobilima naslijedio sam od oca Osmana. Sve je krenulo iz Vogošće, gdje sam odrastao u radionici svog oca, a od 2000. godine vlasnik sam firme Hota Tuning, koja je specijalizirana i za tuning motora i pripremu trkaćih automobila. Život sam na neki način posvetio automobilima. Počeo sam voziti već kao šestogodišnjak. Prvi automobil bio mi je „fiat 132“. Do sada sam promijenio preko 50 automobila, a poznato je da su mi najveća ljubav italijanski automobili. „Alfa romeo“ i „lancia“ su mi, naravno, najdraži. Svoje znanje o automobilima sticao sam u BiH i u Njemačkoj, u kojoj sam živio od 1995. do 2000. godine. U Njemačkoj sam dosta naučio o sportskim automobilima. Pojedine sportske automobile tamo sam vozio sam i preko 300 na sat", kaže Hota.

Iako se relativno kasno počeo profesionalno baviti vožnjom brdskih trka skupio je više od 1.000 medalja.

"Za sve uspjehe u bh. automobilizmu zaslužna je moja prelijepa „lancia“. Kada sam je kupio u Tuzli bila je pokvarena i bez motora, a vremenom je postala moj zaštitni znak. Danima i mjesecima sam radio da je osposobim i prva izvedba motora imala je 300 konjskih snaga. Naravno, nastavili smo sa daljim usavršavanjem i ona sada ima 650 konja. Prije dvije godine je bila najjača i tada smo izmjerili nevjerovatnih 768 konjskih snaga. Neću biti skroman ako kažem da je sada jedan od najbržih automobila u regiji i za tri sekunde dostiže brzinu od 100 kilometara na sat", ponosan je Suad.

Ovaj strastveni ljubitelj automobila ističe da u vožnji gradom ne divlja i da u rijetkim situacijama vozi automobil brže od 80 kilometara na sat.

"Za sve postoji vrijeme i mjesto. Za brzinu postoji staza i oduvijek je to tako kod mene. Automotosport je jako opasan i tako ga treba shvatiti. Nisam od ljudi koji pate za sportskim automobilima. Lancia je meni nedostižan automobil. Možda zvuči nevjerovatno, ali uvijek bih prije izabrao luksuzni sedan sportski nego ferrari. Kada je u pitanju budućnost bh. automobilizma, ona, nažalost, nije svijetla. Nadam se da griješim. Automotosport je vezan za sponzorstva, kojih u našoj lijepoj Bosni i Hercegovini gotovo da nema. Još je sada došao ovaj nesretni koronavirus. Ja bih se odavno prestao baviti automobilizmom da nemam podršku kompanije Petrol. Oni mi pomažu u svojim mogućnostima i da nije njih mnogo teže bih dolazio do titula o kojima pričamo. Imam i određenu pomoć firme Prox BiH, koja je licencirani dealer uređaja iz programa globalnog brenda profesionalnih uređaja i mašina STIHL. Automosport je vezan uz novac. Ako nemaš para, talenat ti neće puno pomoći, budi siguran. Vjerujte da one priče o talentu slabo piju vode. To je izuzetno skup sport", nastavlja Hota.

Suad je napravio mnoge sportske automobile u regionu, koji redovno na utrkama ubrzanja osvajaju najsjajnija odličja.

"Svi sportski automobili koje sam napravio su kod mene i na održavanju. Napravio sam brze automobile i za brojne sportiste i pjevače koji vole adrenalin. Najskuplji automobil koji sam imao koštao je manje od 50.000 KM. Naravno, kao i svi ljubitelji automobilizma pratim dešavanja u Formuli 1. Iskreno, posljednjih sezona je izgubilo draž jer mi je nevjerovatna dominacija mercedesa. Nevjerovatno mi je da tolika razlika može biti u dva bolida koja su pravljena po istom pravilniku. Dugo sam uz Formulu 1, a najdraži vozači mi nisu Michael Schumacher i Ayrton Senna. To će mi mnogi zamjeriti, ali imam pravo na svoje mišljenje. Moj favorit je Jean Alesi koji je vozio Ferarri. Nisam volio ni Alaina Prosta jer je bio previše sračunat", kaže na kraju Hota.