Puni Gas

Nasuli ste previše ulja u motor auta? Šta se može dogoditi

natočili previše ulja u motor auta sipa ulje u motor automobila

Ponekad prilikom dolijevanja motornog ulja može biti teško znati koliko dodati da bi se postigla savršena razina na maksimalnoj oznaci na mjernoj šipki, tako da je prelijevanje laka greška. Šta učiniti ako ste greškom ulili previše ulja u motor i šta se može dogoditi s motorom automobila ako to zanemarite? Šta se može dogoditi ako ste natočili previše ulja u motor auta?

Ako nalijete previše ulja u motor vašeg automobila, radilica ga može zapjeniti, što može dovesti do oštećenja motora.

Srećom, nije potrebno ništa poduzimati ako je razina ulja samo malo iznad. Međutim, ako ste ga prepunili previše preko oznake MAX, možda ćete morati ispustiti dio.

Rezerva motornog ulja sadrži nešto dodatnog ulja kako bi se kompenziralo širenje tekućine uslijed vrućih uvjeta. Dodavanje dodatnih pola litre neće oštetiti vaš motor. Međutim, sve više od toga može biti štetno za motor.

Pjenasto motorno ulje

Ako razina ulja u uljnom koritu postane previsoka, radilica će se okretati u ulju, uzrokujući pjenjenje ulja. Pjenasto motorno ulje je štetno za vaš motor jer gura mjehuriće zraka kroz motor.

Ako je ulje prepunjeno, uzrokovat će veći tlak u kućištu radilice, što će rezultirati potiskivanjem ulja u komore za izgaranje, što će rezultirati plavim dimom iz ispušnog sistema.

Kada ulje uđe u komoru za izgaranje, uzrokovat će tanki sloj ulja na svjećicama. To će uzrokovati zaprljanje svjećica, što će rezultirati neispravnim paljenjem motora.

Previše motornog ulja uzrokovat će viši pritisak u kućištu radilice kao što smo ranije spomenuli. Viši pritisak u kućištu radilice može dovesti do kvara brtvi, pa ako primijetite više curenja ulja nego inače, to može biti zbog toga.

Koji su simptomi previše ulja u motoru?

Najčešći znak da ste ulili previše ulja u motor i da je nivo ulja previsok je da vam motor počne ispuštati ulje na tlo ili vidite plavi dim iz ispuha. Također biste mogli vidjeti svjetlo upozorenja na kontrolnoj ploči. Ponekad ne znate jeste li vi ili mehaničar prelili motorno ulje. Međutim, ako primijetite bilo koji od ovih simptoma, previše ulja bi moglo biti u vašem motoru:

Curenje ulja
Miris paljevine motornog ulja
Znakovi dima iz odjeljka motora
Znakovi dima iz ispušnog područja
Motor proizvodi previše buke
Svjetlo pritiska motornog ulja na nadzornoj ploči

Šta učiniti?

Kako biste riješili problem, morate ispustiti motorno ulje. Postoje dva glavna načina izvlačenja ulja iz motora, a to su korištenje usisne pumpe ili ispuštanje kroz čep za ulje. Ispuštanje kroz čep za ulje je najlakši način, jer obično ne zahtijeva nikakve posebne alate.

Prednost korištenja usisne pumpe za izbacivanje ulja je ta što ne morate podizati auto i puzati ispod njega. Ali potrebna vam je posebna pumpa i dovod zraka za nju, a većina ljudi ne želi trošiti novac na alat koji će koristiti samo jednom ili dvaput.

Najčešća metoda je ispuštanje na tradicionalan način kroz čep za ulje. Ako niste navikli na automobile, ovo može biti pomalo neuredno i ponekad teško pa biste trebali posjetiti mehaničara ako niste sigurni kako to izvesti. Evo kako možete ispustiti ulje kroz čep:

Podignite auto i postavite dizalice ispod njega radi sigurnosti
Pronađite čep za ulje
Uklonite odvodni čep
Ispustite ulje u kantu u količini za koju mislite da ste ga prepunili
Zamijenite čep za ulje i zategnite ga prema specifikaciji
Spustite vozilo na tlo
Pokrenite motor i ostavite ga da radi 3 minute
Pričekajte 5 minuta i ponovno provjerite nivo ulja