Magazin

Nepremostiv jaz: Muškarci i žene dijele suprotne stavove i o radu od kuće tokom pandemije

Posao danas nimalo ne liči na onaj od prije dva mjeseca: mnogo njih radi na daljinu, a oni koji i dalje idu na posao suočavaju se s novim izazovima. Sada ćemo se fokusirati na rad od kuće i zapitati se kako on funkcionira? Istraživanja pokazuju da čak i to zavisi, od toga koga pitate.

Krajem marta je urađena studija koja je ispitivala zaposlene u srednjim i velikim preduzećima, koji sada rade od kuće. Rezultat govori o tome da se percepcija razlikuje u zavisnosti od toga kojeg spola je ispitanik i koliko godina ima, da li je roditelj.

Jedan od zaključaka je da rad na daljinu više odgovara muškarcima.

Jedno od pitanja u okviru istraživanja bilo je da ispitanici ocijene koja sredstva su im osigurale kompanije za uspješan rad od kuće, pri čemu su mame iskazale nezadovoljstvo, dok su očevi zadovoljni ovakvim načinom rada.

Oni koji pripadaju generaciji X (1961. - 1981.) i baby boomersi (1946. - 1964.), zanimljivo, ali lakše su se uklopili u ovakav način rad nego milenijci, posebno mame.

Iako su mlađe generacije više navikle na tehnologiju, vjerovatno je rezultat ovakav zato što su mame koje pripadaju starijim generacijama - otpornije na nagle promjene, izlazak iz zone komfora i multitasking. Sve u svemu, 35 posto muškaraca misli da je njihova kompanija na krizu odgovorila "fenomenalno", a samo 24 posto žena je imalo isti utisak. Jaz među spolovima u ovom kontekstu je još veći kada govorimo o roditeljima: 51 posto tata je zadovoljan odgovorom svoje kompanije tokom krize Covid-19, i samo 18 posto mama.

Međutim, svi zaposleni roditelji su rekli da imaju problem da usklade obaveze prema poslu s brigom o djeci. To iskustvo je za 31 posto očeva "ekstremno teško", naspram 14 posto mama. Ovo na neki način govori o tome da su majke u regularnim uslovima mnogo više posvećene djeci nego očevi, i već znaju kako izgleda dan kada treba podmiriti sve obaveze, a ne samo posao.

Studija je pokazala da žene i dalje nose veći dio tereta i očekuju više razumijevanja od svojih poslodavaca. Oko 10 posto mama više nego tata se "izuzetno slaže" s ovom tvrdnjom. Samo 27 posto žena koje imaju djecu je reklo da menadžment kompanija u kojima rade ima razumijevanja za njihov "teret".

Zaposlene mame najviše žele garantirane prihode i plaćeno bolovanje, dok tate očekuju ohrabrujuću komunikaciju sa šefovima, onu koja podiže moral usred krize. Također, žele obuku za rad od kuće i superviziju.

Na pitanje da li bi promijenili posao u budućnosti, u odnosu na to kako se njihov gazda ponio u ovoj situaciji, oko 60 posto milenijaca kaže da bi rado promijenilo posao; tako se osjeća i 51 posto generacije X, dok samo 27 posto baby boomersa razmišlja o tome da napusti svoj trenutni posao.