nakon premijere

Nova Škoda Octavia uskoro dolazi na tržište: Ovako je vide njeni dizajneri

Škoda je predstavila svijetu novu Octaviju prije desetak dana, a dok čekamo da se ovaj izuzetno dobro prihvaćeni model i fizički pojavi na našem tržištu donosimo vam zanimljiv osvrt njenih dizajnera. Prije svega to se odnosi na prednji kraj, svjetla i unutrašnjost nove Škode Octavije.

Za sve one kojima je nova Octavia 'pravi pogodak' vjerovatno će biti vrlo zanimljivo pročitati i vidjeti šta kažu odgovorni ljudi iz Škode koji su učestvovali u ovom projektu: Alexander Leicht, Jounggeen Kim i Karel Linhart.

'Možda se ne čini tako na prvi pogled, ali cijeli prednji dio automobila potpuno je nov. Sve je prerađeno od ruba poklopca motora prema dolje,' kaže Alexander Leicht, koji je bio odgovoran za modernizaciju ovog dijela automobila. Posebno ističe način na koji su njegove površine učinjene 'čišćima'.

Donja mrežica u braniku, naprimjer, sada se proteže od jednog kuta prednjeg dijela do drugog, po uzoru na veći Superb (koji je također svoju premijeru imao nedavno), naglašavajući širinu automobila.

'No, novi dizajn dijelova poznatih kao zračne zavjese daje prednjem kraju sportskiji i dinamičniji izgled u usporedbi sa novim Superbom. Zračne zavjese su također veće i doprinose poboljšanom protoku zraka,' kaže Leicht, ističući njihovu glavnu funkciju.

Međutim, glavno obilježje automobila vjerojatno neće biti branik, već prednja svjetla. 'Čini se da sada prihvataju rešetku hladnjaka, a i osnovna i Full LED Matrix verzija imaju nove svjetlosne potpise koji naglašavaju linije i ovaj 'efekt prihvaćanja', objašnjava Leicht.

Full LED Matrix svjetlo ima novu multi-segmentnu tehnologiju i element dizajna Crystallinium, koji je već predstavljen na novoj generaciji modela Superb i Kodiaq. Sama rešetka hladnjaka također je nova: ima tanji, suptilniji okvir, njezine letvice su uspravnije, a njihov središnji kut bliže je poravnat s drugim linijama na nosu. Ali dizajn prednjih svjetala s četiri oka tipičan za Octaviju još uvijek je tu.

Sportska verzija RS također je doživjela facelifting, a i tu su promjene uglavnom na prednjem dijelu. Nepotrebno je reći da su prednja svjetla redizajnirana, kao i sjajna crna rešetka s oznakom RS. Branik je dobio vrlo specifičan oblik, drugačiji od ostalih verzija.

'Ovo naglašava širinu automobila, ali u isto vrijeme želimo da detalji istaknu dinamički karakter automobila', objašnjava Jounggeen Kim, dizajner odgovoran za izgled ažurirane Octavije RS. Kim dalje kaže da crne površine branika pomažu dodati dinamiku ovom dijelu automobila, naglašavaju proporcije i stvaraju hrabar kontrast s područjima obojenim u boju karoserije. 'Inspiracija ovdje dolazi iz oblika krila zrakoplova', kaže.

Na stražnjem dijelu Octavije nalaze se nova stražnja svjetla i, naravno, natpis Škoda u novom vizualnom stilu češkog proizvođača automobila. 'Dizajn stražnjih svjetala se promijenio: sada su pokazivači smjera sada isključivo vodoravni, dok su kristalni elementi unutar svjetala više odgovarali segmentiranom potpisu u obliku slova C. Spojler koji čine stražnja svjetla aerodinamički je optimiziran,' kaže Karel Linhart, koji je bio odgovoran za promjene na stražnjem dijelu automobila.

Radio je i na novom stražnjem braniku. 'Pokušao sam proširiti taj kontinuitet na bočne linije vrata i prag, a dosta smo se igrali s površinama. One su općenito elegantnije, ali najteži je dio postići minimalistički izgled koji ne djeluje jednostavno i sivo', kaže Linhart.

Zato vodoravno postavljeni stražnji branik koristi sofisticirane letvice, rubove, pa čak i konkavne površine. Stražnji reflektori ugrađeni su u područje difuzora, pojačavajući dojam 'grljenja' obojenog dijela odbojnika.

Tu su i promjene u interijeru modernizirane Octavije, uključujući nove, održivije materijale, četiri nivoa opreme i ukupno devet Design Selections, koji određuju cjelokupni ugođaj interijera.