Zbog autopilota

Odluka porote je ispravna: Donesena presuda u tužbi protiv Tesle zbog saobraćajne nesreće sa smrtnim posljedicama

Tesla je često na meti kritika zbog njihove opcije autopilota koja je zamišljena kao asistent u vožnji, a ne kao opcija koja će omogućiti potpunu autonomiju te su iz Muskove kompanije više puta upozorili kako je prilikom njene aktivacije potrebno imati ruke na volanu. Tokom godina u više navrata se pisalo kako je upravo autopilot krivac za neke od saobraćajnih nesreća Teslinih automobila, uključujući i neke sa smrtnim posljedicama, iako bi se naknadno često pokazalo da krivica nije na tehnologiji, već uzrok leži u ljudskom faktoru.

Zbog autopilota i opcije Full Self-Driving (FSD) protiv Muskove kompanije podignuto je više tužbi, a sada je donesena presuda u jednom takvom slučaju. Riječ je o saobraćajnoj nesreći iz 2019. godine kada je Model 3 pri brzini većoj od 100 km/h sletio s ceste, udario u drvo i zapalio se. U nesreći je poginuo vozač Micah Lee, dok su dvije osobe, uključujući i 8-godišnjeg dječaka teško povrijeđene.

Porodica poginulog podigla je tužbu i od Tesle tražila odštetu od 400 miliona dolara jer su smatrali kako je uzrok nesreće Teslin autopilot koji je, kako su tvrdili, bio aktiviran tokom vožnje, kao i problem s volanom koji nije bio ispravan. Porota se ipak nije složila s tim argumentima te su odlučili u korist Tesle jer, kako su obrazložili, nije dokazan “nikakav tvornički nedostatak”. Tužitelji nisu uspjeli dokazati kako je tokom nesreće u Modelu 3 bio aktiviran autopilot, dok je Teslin advokat posebno naglasio činjenicu kako je Lee, prije nego je sjeo za volan, konzumirao alkohol. To je, naglašavaju na Reutersu, velika pobjeda Muskove kompanije kojoj prijeti još nekoliko sličnih tužbi, a nalaze se i pod istragom federalnih tijela.

Taj je sudski ishod isti kao i prilikom nedavne tužbe zbog saobraćajne nesreće Modela S u kojoj je povrijeđen vozač ovog automobila. Argument Tesle u ovom slučaju, a s kojim su se složili porotnici, bio je kako njihove tehnologije asistenta u vožnji (autopilot i FSD) zahtijevaju konstantan nadzor vozača te da su vozači toga itekako svjesni.

Odluka porote je ispravna, komentirali su novu presudu iz Tesle naglasivši kako su njihovi automobili dobro dizajnirani i sigurni. Profesor prava sa Univerziteta iz Južne Karoline komentirao je za Reuters kako presude u oba slučaja pokazuju kako je porotnicima i dalje najvažnija samo jedna stvar, a to je ko sjedi na prednjem sjedištu i ima volan u rukama.