Teorije o nestanku leta MH370 kruže od 2014. No sada stručnjak tvrdi da je pilot 'namjerno skrenuo avion s kursa'
Zagonetka o tome što se dogodilo s letom Malaysia Airlinesa 370, koji je netragom nestao 8. mara 2014. dok je letio iz međunarodne zračne luke Kuala Lumpur u Maleziji do međunarodne zračne luke Peking Capital, zapanjila je svijet.
Pretpostavlja se da su svih 227 putnika i 12 članova posade mrtvi, ali im nije otkriven nikakav trag - što ga čini najsmrtonosnijim incidentom koji uključuje Boeing 777.
No sada je britanski zrakoplovni inženjer Richard Godfrey otkrio svoje uvjerenje da je "postojao aktivan pilot za cijeli let", što je značilo da sam avion ne može biti kriv.
Također je otkrio neobične obrasce na ruti aviona, uključujući čudne zaokrete od 360 stepeni iznad okeana, koje koristi kao podršku svojoj teoriji.
Dodao je da je avion s 239 putnika prema Pekingu vjerovatno bio "praćen".
Boeing 777 poletio je iz Kuala Lumpura 8. marta 2014. prije nego što je nestao nekoliko sati kasnije. Kontakt s malezijskim vlastima navodno je prekinut 38 minuta nakon što je avion poletio.
Dok je opći konsenzus da se avion srušio negdje iznad Indijskog okeana, Richardove tvrdnje navele su neke putnike da povjeruju da se radilo o masovnom ubistvu-samoubistvu pilota Zaharieja Ahmada Shaha.
Govoreći za 60 Minutes u nedjelju, rekao je: "Svi su do sada pretpostavljali da postoji pravilna putanja, možda čak i na autopilotu. Vjerujem da je pilot bio aktivan tokom cijelog leta."
Tri sata nakon polijetanja, gospodin Godfrey tvrdi da je avion ušao u neobičan obrazac zadržavanja, koji je trajao oko 20 minuta.
Ovaj manevar je dizajniran da odgodi slijetanje aviona koji je već u letu, dok ga drži unutar određenog zračnog prostora.
Tipično, pilot će čekati daljnje odobrenje kontrole zračnog prometa prije slijetanja.
Godfrey je objasnio da bi privremeno kašnjenje moglo ukazivati na to da je pilot pokušao uspostaviti kontakt s malezijskim vlastima, koje tvrde da su izgubile kontakt s avionom ubrzo nakon njegovog polijetanja.
"Čudno mi je, ako pokušavate izgubiti avion u najudaljenijem dijelu južnog Indijskog oceana, da biste ušli u obrazac zadržavanja. Možda je komunicirao s malezijskom vladom, možda je provjeravao da li ga prate. Možda je samo želio vremena da se odluči, gdje će krenuti odavde."
Iako je Godfrey izrazio nadu da će malezijske vlasti podijeliti jesu li takvi kontakti ostvareni prije osam godina, od tada su mu rekli da su "vrlo zauzeti".
Dodao je: "Ako se pokaže da je pilot ipak bio odgovoran, mogli bi biti suočeni s višemilionskim potraživanjima. Stoga se možda samo nadaju da će ovo nestati."
Do sada nije pronađena nijedna olupina, unatoč pretrazi od 200 miliona dolara na površini od 120.000 kvadratnih metara.
Međutim, Godfrey vjeruje da je otkrio lokaciju nestalog aviona.
Pratio je smetnje na posljednjoj putanji zrakoplova na radijskim frekvencijama širom svijeta i zaključuje da se MH370 srušio 1.933 km zapadno od Pertha u Australiji.
On misli da leži 4000 metara ispod površine okeana duž linije poznate kao sedmi luk.