Magazin

Pepsi je promijenio logo. Mnogi su iznenađeni, evo šta kažu iz kompanije

Pepsi logo

Kada bi vas neko zamolio da nacrtate Pepsi logo po sjećanju, šta biste nacrtali? Krug, možda, sa crvenim, bijelim i plavim prugama koje su simbol marke. Riječ "Pepsi", vjerovatno, na tom globusu.

Kada PepsiCo provede ljude kroz ovu vježbu, kao što to ponekad čini, većina to radi: stavljaju riječ "Pepsi" u krug. Ali trenutni logo zapravo ne izgleda tako. Ime brenda je sa strane, pomalo krotko pored kultnog globusa. Dakle, Pepsi pravi promjenu, piše CNN.

"Nismo mogli zanemariti takvu vrstu uvida", rekao je za CNN Mauro Porcini, glavni dizajner PepsiCo-a. “Umjesto da ga odbacimo, odlučili smo da ga prihvatimo.”

Pepsi je u utorak predstavio novi logo i brend koji će se pojaviti u Sjevernoj Americi ove jeseni i globalno sljedeće godine. Umnogome liči na verziju iz 1990-ih koja se čini da se zaglavila u ljudskim mozgovima, ali s novim elementima koji će je učiniti modernijom, uključujući drugačiji font i boju fonta i novu ivicu. Promjene su osmišljene ne samo kako bi se bolje uskladile s sjećanjem ljudi, već i kako bi skrenule pažnju na Pepsijevu liniju bez šećera – ključni dio plana rasta kompanije.

Pepsi postoji već 125 godina i povremeno ažurira svoj brend. Sadašnji vizuelni identitet uveden je 2008. Ali u godinama od kada se prvi put pojavio, pomalo je zastario.

Loga Pepsija kroz historije

"Pepsi" u logotipu "je odvojen od globusa", primijetio je Todd Kaplan, Pepsijev glavni direktor marketinga. “To je ovaj font malim slovima, kurzivom, plava je malo prigušena… ne odiše onim samopouzdanjem i energijom koju brend zaista predstavlja.”

Pepsi je, kaže Kaplan, “hrabar i samouvjeren brend”, onaj koji označava “neizvinjavajuće uživanje”. Trenutni logo, sa malim slovima "Pepsi" koji stidljivo stoji podalje od tog opuštenog globusa? Ne baš hrabro, ne baš samopouzdano.

Novi logo, sa svojim prodornim, velikim slovima “PEPSI” u sredini kruga, ukrašenim preko bijele pruge koja se talasa između crvenih i plavih valova, više liči na njega.

Nije neobično da kompanije prilagođavaju svoj izgled kako bi ostale relevantne, napomenuo je Tim Calkins, profesor marketinga na Kellogg School of Management Univerziteta Northwestern. Ali moraju paziti da ne ljuljaju čamac previše: velike promjene rizikuju da zbune ili uznemire kupce. Kao primjer je naveo debakl logotipa Tropicana. Tropicana je 2009. promijenila dizajn kartona tako drastično da su potrošači bili ogorčeni. Tropicana, tada u vlasništvu PepsiCo-a, promijenila je svoj logo u roku od nekoliko mjeseci.

Za “brendove koji imaju dugu historiju, uvijek možete pogledati unazad”, rekao je Calkins. Dodirivanje nostalgičnih slika može biti "veoma moćno". Ali kompanije moraju biti oprezne kako bi se osiguralo da se naslijeđeni brend osjeća svjež, rekao je.

Pepsi kaže da su promjene koje je napravio dovoljno karakteristične da urade trik i ističu moderne elemente poput Pepsijeve linije bez šećera.

Kompanije bezalkoholnih pića su se posljednjih godina fokusirale na proizvode bez šećera i brendiranje, jer je interes potrošača za zastavice s punim šećerom, a PepsiCo nije izuzetak.

Zero će "biti centar strategije za brend Pepsi", u SAD-u, rekao je izvršni direktor PepsiCo (PEP) Ramon Laguarta tokom februarskog poziva analitičara. Ranije ove godine, Pepsi je najavio promjene u svom receptu bez šećera i reklamirao proizvod reklamom za Super Bowl.

“Mislimo da će segment kola bez šećera nastaviti da raste veoma brzo u ovoj zemlji. Vidimo kako se potrošači okreću“, rekao je Laguarta, napominjući da je nula već bila „strateški“ proizvod u Europi i drugdje.

U tom cilju, "nula šećera će biti protagonista naše komunikacijske strategije", rekao je Porcini za CNN.

Kako bi istaknuo nultu liniju, novi logo koristi crni font i crni obrub, znak na crnu limenku i etiketu Pepsi Zero.

Granica također pomaže da logo postane definisan centar nove pulsne kampanje kompanije, koja sadrži linije koje zrače iz pulsirajućeg logotipa u vremenu uz optimističnu muziku u video oglasima i drugde.

Tim zna da čak i male promjene mogu izazvati talase kod potrošača i pristupio je ažuriranju s oprezom.

“Ovo je bio iterativni proces u posljednjih nekoliko godina”, rekao je Kaplan. “Mislimo da je to zaista sjajan način da se održi [Pepsijeva] familijarnost… ali i da se projektuje u budućnost.”