Ekonomija

Proizvedeno u BiH: Počeli su skromno, a danas Hermes i Louis Vuitton žele njihov namještaj

“Drvo je čvrsto utkano u DNK naše porodice”, naoko jednostavno objašnjava direktor Mirza Ćostović tajnu uspjeha bosanske kompanije Artisan. Mala radionica za proizvodnju namještaja iz Tešnja u samo 15 godina narasla je u respektabilnog igrača na kompetitivnom tržištu dizajnerskog namještaja, a njeni atraktivni komadi od punoga drveta postali su stvar prestiža u brojnim domovima širom svijeta.

I kada se direktor Ćostović prisjeća kako su uspjeli porodični posao podignuti na takvu razinu, recept je, zapravo, vrlo jednostavan, ali mnogima teško ostvariv – ljubav prema poslu i puno, puno rada. Naravno, i vrhunski dizajneri, među kojima su oni iz hrvatskih studija Regular Company, Grupa i Neisako, piše Gloria.

Artisanovi barski stolci u stanu u Singapuru

“Od malih nogu sam okružen drvetom i njegovom obradom, prvo preko djeda, a zatim i strica Fadila, koji je sedamdesetih pokrenuo stolarsku radnju. Rat je sve usporio, no nakon njega smo se opet vratili drvetu i onome što znamo raditi”, započinje Ćostović priču o Artisanu, nastalom iz Stolarije Ćostović.

Ključni korak iz porodičnog obrta lokalnog karaktera u modernu kompaniju okrenutu prema cijelom svijetu, došao je početkom vijeka kada su počeli sarađivati s jednom nizozemskom kompanijom. Tada se porodica Ćostović upoznala sa svijetom dizajnerskog namještaja te uvidjela njegove brojne mogućnosti.

Komoda Cloud i lampa Shift, koju je za Artisan osmislio zagrebački dizajnerski studio Regular Company

“Početak je, kao i svaki, bio izuzetno težak. Krenuli smo s petnaestak radnika, prvo izrađujući namještaj od punog drveta po narudžbi, ali cijelo vrijeme s mišlju da pokrenemo vlastitu kolekciju namještaja”, prisjeća se Ćostović 2007. kada je Artisan, koji danas ima više od 260 zaposlenih, i službeno startao.

Direktor Mirza Ćustić jedan je od osnivača pokretača brenda Artisan

Od samoga početka ideja je bila svoju ljubav prema drvetu i golemo znanje njegove obrade spojiti s inovativnim idejama vanjskih dizajnera. Prva kolekcija, jednostavno nazvana Basic, nastala je u saradnji sa zagrebačkim dizajn studijom Grupa, a zatim su uspjeh postigli i s kolekcijama Latus i Torso bosanskog dizajnera Saliha Teskeredžića.

“Uz sve naše prednosti i pohvale koje smo dobijali, moram priznati da nas je kočila zemlja porijekla. Svi bi nas hvalili, ali kad bi vidjeli ‘Made in Bosnia and Herzegovina‘ malo bi stali i rekli da će ipak pričekati s kupovinom. Nije bilo povjerenja u naše mogućnosti. Kako bi nadišli to nepovjerenje morali smo dosta ulagati u razvoj, marketing i promociju na sajmovima. Najbitniji je, ipak, bio protok vremena da ljudi steknu povjerenje i vide da ono što nudimo doista je kvalitetno i dugotrajno, a ne samo neki pomodni hit”, govori direktor Artisana.

Ogledalo Luna od orahovine

Možda i prelomna bila je 2013. godina, kada je iz Artisanove tvornice izašao danas već legendarni stolac Neva. Jednostavan, elegantan i kvalitetan, stolac je zapravo najbolje odražavao ono što je Artisan htio biti, a, kako i sam Ćostović priznaje, do njegovog nastanka došlo je nizom sretnih okolnosti.

“Stolac Neva smo stvorili u saradnji sa zagrebačkim dizajnerima iz studija Regular Company, a otkrili smo ih sasvim slučajno. Ruđer Novak-Mikulić, osnivač Regulara, nam se javio dok je još bio student. Trebala mu je pomoć pri razvijanju njegovog diplomskog rada. Kad nam je poslao svoje nacrte vidjeli smo u njima golemi potencijal, pa smo ih zajedno počeli dorađivati i iz toga je rođena Neva kolekcija kao spoj njihove vizije i našega zanata”, otkriva Ćostović kako je nastao njihov možda i najpoznatiji komad namještaja.

Artisanov namještaj u restoranu Marsan par Hélène Darroze u Parizu, koji ima dvije Michelinove zvjezdice

“Prototip smo dovršili u 5 do 12, samo dan prije odlaska na sajam u inozemstvu, gdje se pokazao kao golemi hit. Bio je to početak našeg pravoga uspona. Kada se taj prvi stolac vratio sa sajma, uzeo sam ga i odnio kući. Odmah sam rekao da se on ne prodaje. Toga se držim i danas, nema tog iznosa za koji bih ga dao nekome drugom”, priča Ćostović, prisjećajući se kako se te 2013. ubrzano sve počelo mijenjati.

Sav namještaj proizvodi se od punog drva isključivo ručnom obradom, za što su potrebni sati predanog rada

Više se nije postavljalo pitanje mogu li prodati svoj namještaj, nego mogu li ga proizvesti onoliko koliko kupci žele.
Iako je potražnja za njegovim namještajem bila višestruko povećana, Artisan se držao pravila da svaki komad koji izađe iz njihovog proizvodnog pogona mora biti najviše kvalitete. Od pažljivog odabira sirovine preko izuzetne pažnje u obradi svakog detalja do završne prezentacije, sve mora biti u skladu s dvije glavne odrednice – elegantno i kvalitetno.

Takav im je pristup otvorio brojna vrata brojnih luksuznih prostora, pa se Artisanovi proizvodi danas mogu kupiti u više od 300 svjetskih salona dizajnerskog namještaja. I modne marke u srcu luksuza, kao što su Hermes i Louis Vuitton, opremili su svoje salone Artisanovim namještajem, a ako svratite u Starbucks u Los Angelesu kafu možete ispijati udobno smješteni u njihove stolce.

Artisanov namještaj u zagrebačkom restoranu Theatrium by Filho

Dok su nekada oni tražili kupce po prestižnim sajmovima namještaja, danas kupci sami dolaze do Artisana znajući da će dobiti kvalitetan dizajnerski komad čija će vrijednost s godinama samo rasti.

“Bez lažne skromnosti, mi smo danas u Ligi prvaka proizvođača namještaja u Evropi i svijetu. Međutim, cilj je ne biti zadovoljan onime što imamo, već gledati kako još napredovati, a to će podrazumijevati još brojne investicije, guranje granica kvaliteta i dizajna prema naprijed”, kazao je Mirza Ćostović, sretan s onime što Artisan ima danas, ali s uvjerenjem da budućnost donosi još bolje dane za namještaj iz Tešnja.



Povezani postovi:

Pretplati se
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare