Raportova recenzija nedjeljom | Citadel: Jedna od najskupljih serija svih vremena težak je promašaj

Ako nikada prije niste gledali dobru špijunsku seriju, Amazon Prime Video ima novu koja bi vas mogla očarati. Zove se Citadel, a streaming servis je na njega potrošio golemu svotu novca (blizu 300 miliona dolara). Serija je toliko pobudila Amazon da su je odlučili napraviti triput. U planu su tri sezone originala, plus tri sezone dvije međunarodne verzije na stranim jezicima.

O čemu se radi u ovom zapanjujućem megaprojektu? Pa, u ovoj verziji, nekada je postojala jedinstvena špijunska agencija Citadel, koja podsjeća na onu iz animiranog FXX špijunskog serijala, Archer, ali sa zdravijim globalnim namjerama. Njegova dva najbolja agenta bili su uglađen muškarac sa snažnom linijom čeljusti koji preferira odijelo po mjeri i prelijepa žena koja se čini pametnijom i sposobnijom od njega, poput Archera.

Guardians of the Galaxy Vol. 3

Beef

Air

The Pope's Exorcist

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

Mason Kane (Richard Madden) oslanja se na svoj podrugljivi šarm, oštroumne vještine i harizmu kako bi obavio posao, dok je Nadia Sinh (Priyanka Chopra Jonas) više usredotočena na misiju i ogorčena je Masonovim smicalicama, baš kao i Archer. Budite uvjereni, čak i ako nikada niste pogledali niti jednu minutu Archera, ali ste definitivno vidjeli bilo kakvu uglađenu seriju u kojoj su se dva glavna lika spavala zajedno i sigurno će opet spavati u budućnosti, već ste spremni za Citadel.

Ovdje je štos u tome što će oboje dobiti amneziju, i moraju se pokušati sjetiti ko su i šta se dogodilo Citadeli kako bi se borili protiv moćnog kriminalnog sindikata koji se digao iz pepela dok su oni godinama misleli da su samo normalci s čestim glavoboljama i puno čudnih ožiljaka. U međuvremenu, njihov bivši voditelj Bernard (Stanley Tucci) više je nego spreman ponovno pokrenuti Citadelu i okupiti staru ekipu, preuzimajući svoje mjesto kao Masonov i Nadijin "čovjek u stolici".

Odluka da se toliko uloži u koncept ove serije dugo je zbunjivala one koji pratili njen razvoj. Naravno, dolazi iz bivših Marvelovaca, u ovom slučaju produkcijske kompanije braće Russo, AGBO. I naravno, Prime Video vjerojatno jedva čeka da ima veliku, originalnu špijunsku imovinu na spisku, s obzirom na to da su njegovi pokušaji da napravi pravu seriju o Jamesu Bondu do sada bili osujećeni, ali šta je to s Citadelom da je dobila bjanko ček? Niko i dalje ne zna ni nakon izlaska serije. Ako su ikada i znali što rade ovdje, nekako su zaboravili usput, utopljeni u moru skupih reshootova i teških edita.

Citadel je nekada bila serija od osam sati, ali sada je to samo šest epizoda od 40 minuta, što bi vam trebalo dati predodžbu o tome koliko su likovi i radnja serije isjeckani na kockice. Nakon što je na neki način zamijenio voditelja serije u produkciji, predsjednik i suosnivač AGBO-a Mike Larocca rekao je da su povratne informacije publike jasno pokazale da su "potrebne napraviti neke promjene", uz "više rada na likovima" kako bi se ljudi privukli u seriju.

Teško je onda zamisliti na šta je ličilo prvih nekoliko epizoda prije, ali ono što sada imamo su neki od najrepetitivnijih dijaloga i ekspozicije likova koji se mogu zamisliti, raspoređeni preko pregršt skupih scena borbe i akcijskih sekvenci. Gotovo svaki razgovor između likova uključuje niz označenih okvira osobnosti za koje se čini da su potpuno lišeni kreativnosti i intriga, a vi ćete razbijati glavu na svaki označeni zaplet.

Nema ničega u ovoj seriji što nije učinjeno bolje negdje drugdje. Adrenalin i preokreti J.J. Abramsove zastarjele špijunske serije Alias ​​izgledaju svježe i oštro u usporedbi s Citadel. Izvedba 24 u stvarnom vremenu i hitno otkucavanje sata i dalje se doimaju kao djelo TV genija dok se mučimo kroz ovu nezadovoljavajuću novu seriju s budžetom poput BDP-a neke male zemlje. I uprkos Archerovoj relativno jeftinoj animaciji, čini se inventivnijom u svojoj posljednjoj sezoni nego što Citadel ikada uspijeva u svojoj bombastičnoj prvoj sezoni.

Unatoč mnogim, mnogim problemima u seriji, Citadel ima jedan spas: hemija između Maddena i Chopra Jonasa je električna. Ovo dvoje glumaca očito su vrlo kompetentno testirani zajedno prije nego što su dobili ulogu, i to se vidi na ekranu. Mnogo toga vam se može oprostiti kada gledate dvoje vrlo lijepih ljudi kako razmjenjuju bodlje i upuštaju se u avanturu s visokim ulozima, ali Citadel je doista spreman testirati vaše granice svojim inače blijedim idejama.

Ovdje ima vrlo malo toga za preporučiti, ali ako je ovo prvi put da ste se odlučili odvažiti i posvetiti se sjajnom špijunskom trileru, Citadel bi vas mogla zabavljati neko vrijeme. Ima dvije seksi glavne uloge i neke zaokrete u rukavu, ali s toliko drugih izvrsnih serija na streaming servisima koji traže vašu pažnju, nema puno šanse da vas zadrži.

Serija je dostupna na Amazon Prime Video