Raportova recenzija nedjeljom | Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore  –  Franšiza se vraća na pravi put

fantastic beasts

Prošle su četiri godine od objave Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald i bile su prilično problematične četiri godine za mnoge ključne igrače svijeta magije, uključujući J.K. Rowling, Johnnyja Deppa i Ezru Millera. Ipak, najnoviji dio – Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore – konačno stiže u kina, vraćajući nas u čarobnjački svijet i Hogwarts još jednom kako bismo saznali koje tajne Dumbledore čuva.

Morbius

The Adam Project

The Batman

Uncharted

Reacher

Gellert Grindelwald – koji sada čudesno izgleda kao Mads Mikkelsen unatoč tome što je izgledao kao Johnny Depp u prethodnom filmu, i Colin Farrell u filmu prije toga – i dalje je spreman odgajati čistokrvne čarobnjake kako bi vladali nemagijskim svijetom. Albus Dumbledore (Jude Law) mora okupiti tim čarobnjaka uključujući magizoologa Newta Scamandera (Eddie Redmayne) kako bi zaustavio Grindelwaldovu zlu shemu i održao mir između čarobnog svijeta i nemagijskog svijeta.

Nakon vrlo razočaravajućeg prethodnog nastavka, Secrets of Dumbledore uspijeva vratiti franšizu na pravi put i iako nikada ne uspijeva u potpunosti replicirati čaroliju franšize o Harryju Potteru, Secrets of Dumbledore je zabavna avantura koju je zapravo ugodno gledati. Jedna stvar koju The Secrets of Dumbledore jako dobro istražuje je odnos između Dumbledorea i Grindelwalda. Svjedočimo iz prve ruke Dumbledoreovoj ljubavi prema Grindelwaldu, a to postaje stvarno uvjerljiv aspekt filma i pruža mnogo emocija koje pokreću film.

Međutim, unatoč njihovoj vezi koja je vodila film, Law nas nikad nije u potpunosti uvjerio kao Dumbledore. Scenarij odražava duh njegove mudrosti i učenosti Dumbledorea, ali gledajući Judea Lawa na ekranu, jednostavno se ne osjeća kao Albus Dumbledore kojeg poznajemo i volimo na isti način kao što su to činili svake sekunde Richard Harris i Michael Gambon na ekranima kao ravnatelj Hogwartsa. No, unatoč tome što je njegovo ime u naslovu i što je na čelu svih marketinških materijala, to nije samo Dumbledoreov film i jednako je o Newtu koliko i o Dumbledoreu.

I ne radi se samo o Newtu, jer se titularne fantastične zvijeri vraćaju nakon nedostatka zvijeri u Grindelwaldovim zločinima. Lijepo je vidjeti da ova franšiza zapravo nudi neke fantastične zvijeri, a ne da se radi samo o Dumbledoreu i Grindelwaldu. Zvijeri su važan dio čarobnjačkog svijeta i pomažu da ovaj film bude tako čaroban. To je nešto što je posljednjem filmu ozbiljno nedostajalo, ali Dumbledoreove tajne na sreću uvećavaju čaroliju.

Tu je, naravno, i nepotreban servis obožavateljima koji biste očekivali od ovakve franšize, jer susrećemo mlađe verzije likova koje smo već sreli u Harryju Potteru. Također se vraćamo na prilično nepotrebno putovanje u Hogwarts samo zato što, pa, to je Hogwarts i svi stvarno volimo vidjeti dvorac - ali to zapravo i nije bilo toliko potrebno.

Tina (Katherine Waterston), jedan od glavnih likova iz prethodna dva filma, značajno je odsutna u velikoj većini filma. Postoji scena u kojoj lik izričito pita gdje je samo da bi dobio odgovor "Tina nije dostupna" jer je dobila fensi promaknuće. Je li Waterstonov lik odjavljen iz filma zbog njezinog govora protiv anti-trans uvjerenja J.K. Rowling – ne možemo znati sa sigurnošću – ali inače se čini kao vrlo čudan potez.

Fantastic Beasts je najuzbudljiviji film u franšizi

Glumačka ekipa koja se pojavljuje u filmu ispunjava svijet magijom i šarmom, pri čemu je Redmayne još jednom bio izvrstan izbor za magizoologa iz Hufflepuffa i Dan Fogler koji glumi ljupkog običnog čovjeka Jacoba Kowalskog – unoseći toliko šarma i puno humora u film. Mads Mikkelsen je izvrstan kao i uvijek, iako ne pokušava ni na koji način replicirati Deppa i jako se zalaže za vlastiti pogled na lik.

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore predstavlja najuzbudljiviji film u franšizi do sada. Nikada ne dostiže visinu niti jednog filma o Harryju Potteru, ali je unatoč tome uzbudljiva – ako ne i malo preduga – avantura kroz čarobnjački svijet.