Raportova recenzija nedjeljom | Operation Fortune: Jason Statham je zvijezda nove špijunske komedije Guya Ritchieja

Guy Ritchie ponovo je udružio snage sa scenaristima Ivanom Atkinsonom i Marnom Daviesom i svojoj filmografiji dodao još jednu uzbudljivu akcijsku komediju Operation Fortune. Glumačku postavu čine Jason Statham - u njegovoj petoj saradnji s režiserom i scenaristom, urnebesna Aubrey Plaza i Hugh Grant u neočekivanoj, ali ugodnoj inkarnaciji.

Tvrdi disk - svemoćno tehnološko oružje sposobno srušiti globalnu ekonomiju i izazvati pustoš - u krivim je rukama i cijeli je svijet u opasnosti. Jedina stvar koja sprječava da disk procuri na tržište od strane milijardera trgovca oružjem Grega Simmondsa je agent Nathan Jasmine i njegov elitni tim, predvođen talentovanim Orsonom Fortuneom. Zajedno s vrhunskom hakericom Sarah Fidel i holivudskom zvijezdom Dannyjem Francescom, Orson će voditi opasnu misiju vraćanja diska i osiguravanja svjetskog mira.

The Fabelmans

Glass Onion: A Knives Out Mystery

Avatar: The Way of Water

Tulsa King

Violent Night

U "Operation Fortune" Guy Ritchie radi ono što najbolje zna slažući impresivan film, podjednako fokusiran na njegovu radnju i scenarij kako bi ponudio potpuno iskustvo gledanja, u skladu s kvalitetom na koju smo navikli od ovog kreatora. Ritchie nema ništa inovativno ili originalno za ponuditi kroz središnju ideju svog filma ili njegovu izvedbu, međutim, iskoristivši iskustvo glumaca u žanru akcije i komedije, uspijeva odgovoriti na osnovne zahtjev za produkciju žanra, koja nije ništa drugo nego zabava za gledatelja.

Prvo što postaje jasno u vezi s filmom jest misija njegovih protagonista, koja, iako na prvi pogled izgleda jednostavna, kako se uvode nova lica i činjenice, dobiva legitiman stepen složenosti koji se polako gradi i tjera likove na prilagođavanje i razvijanje na temelju novih situacija koje doživljavaju. Ova dinamika zapleta i njegova sposobnost da postupno razvija svoje aspekte, dajući gledatelju prostor i vrijeme da ga obradi i razumije, element je koji "Operaciju Fortune" stavlja korak iznad prosječnog akcijskog filma i svjedoči o stepenu brige i pažnje prema priči i scenariju što se ne viđa često.

Akcija je jednako dobra i pristojno izvedena: uzbudljive potjere s obiljem pucnjave, dobro koreografirane borbe i eksplozije koje oduzimaju dah su u Ritchiejevom maniru i pomažu mu da majstorski komponira spektakularne scene koje na velikom platnu izgledaju iznimno dojmljivo. S druge strane, Jason Statham - još jedna od stvari koju Ritchie izvrsno koristi - ističe po ko zna koji put svoje iskustvo i sposobnost u žanru, impresionirajući svojim vratolomijama i preuzimajući glavnu riječ u borbama za udobnost i prirodnost koja karakterizira njegove pokrete. Uloga Orsona Fortunea dolazi i pristaje uz Stathamovu etabliranu filmsku osobu.

Uz njega, Aubrey Plaza "servira" replike pune sarkazma i jetkosti i razvija urnebesnu dinamiku i sa Stathamom i s drugim njezinim kolegom Joshom Hartnettom. Zanimljivo je i prisustvo Hugha Granta u ulozi negativca Grega Simmondsa, tip lika kojeg Grant nije navikao utjeloviti, no uspijeva ga odigrati uzorno, budući da je i sam neiscrpan izvor komedije bilo namjerno ili nenamjerno.

U "Operation Fortune" Guy Ritchie udružuje snage sa svojim dugogodišnjim saradnicima - i glumcima i ekipom - i stvara akcijski film koji je vizuelno impresivan i pristojno scenariziran. Iako nisu revolucionarni ni u jednom području, Ritchie i ostatak glumačke postave osiguravaju rezultat koji je potpuno zabavan i iskren prema sebi i publici. Statham plijeni poglede utjelovljujući klasičnu ulogu neustrašivog i visoko vještog agenta kojeg svi poznajemo i volimo, značajno pridonoseći uzletu akcijskih scena dok s neviđenom udobnošću odgovara na sve njihove izazove. Aubrey Plaza, Josh Hartnett i Hugh Grant izvrsno su ga kadrirali i razvili vrlo dobru međusobnu hemiju kroz svoje komične interakcije.