Film

Raportova recenzija nedjeljom | The Nun 2: Časna sestra iz pakla

Otkako se pojavila da progoni Warrensa u The Conjuring 2, The Nun - poznata i kao demon Valak (Bonnie Aarons) - pokazala se kao jedno od najznačajnijih čudovišta u horor franšizi. I dok je spin-off prequel iz 2018. The Nun, nažalost, bio pomalo neuredan, The Nun II prianja prema predlošku koji je postavila druga solo zvijezda The Conjuringa Annabelle — nakon razočaravajućeg prvog filma vraća se sa znatno jačim drugim dijelom.

Ostale recenzije:

Equalizer 3

Asteroid City

Hijack

The Meg 2

The Bear

Smješten četiri godine nakon The Nun iz 1952. godine, vraćamo se sa slatkom, ali pomalo svečanom sestrom Irene - koja se skriva u Italiji nakon njezinih prethodnih ludorija s demonima u Rumuniji, ali unovačena u još jednu potjeru da pronađe Valaka kada Svećenik koji se samospalio postaje posljednja žrtva u nizu nadnaravnih ubistava svećenika.

Dok se udružuje sa sestrom Debrom, pridošlicom Storm Reid, na putovanju Europom, zagrijana za Valakove tunike, druga nit priče prati Mauricea koji se vratio Jonasa Bloqueta — sada radi kao škakljivi majstor u francuskom internatu, gdje su djevojke uplašen Valakianovim vizijama.

U režiji franšiznog veterana Michaela Chavesa — koji je prethodno bio iza filma The Conjuring: The Devil Made Me Do It i susjednog Conjuringa The Curse Of La Llorona — The Nun II je koherentniji od svog prethodnika, a scenarij je dobro napisala Akela Cooper, koja je radila i na Malignant i M3GAN (uz zaslužne koscenariste Iana Goldberga i Richarda Nainga).

Zapravo, scenarij se malo previše dobro ponašao tokom većeg dijela izvođenja — kao i drugi Cooperovi horor hitovi, ovaj troši vrijednu količinu vremena uspostavljajući svoje likove, dopuštajući sestri Debri da ocrta svoju tragičnu pozadinsku priču i neriješene poglede na vjeru sestri Irene; Mauricea da započne šarmantnu vezu s učiteljicom Kate (anna popplewell alum iz Narnije) i njezinom kćeri Sophie (Katelyn Rose Downey); i sestra Irene da ima čehovljevske retrospektive na svoju pokojnu majku, što će se sigurno isplatiti u trećem činu.

Sve radi, ali povremeno održava tempo neobično opuštenim - nekoliko odabranih isječaka moglo bi ovu redovnicu zadržati u bijegu.

Srećom, međutim, kao i u M3GAN-u i Malignantu, završni čin The Nun II ide nepopravljivo petljasto - gomilanje hodajućih leševa, briljantno glupo demonsko stvorenje, pokretač priče u stilu Indiana Jonesa i posljednja bitka koja se odvija okolo ne u bazenu od krvi, nego od grimiznoga vina.

Prema Cooperovom dosadašnjem radu, postoji spoznaja o pokolju koja se čini kao da je film u pitanju šala, uživanje u prilici da se bankrotira na veselo apsurdne načine - zrelo za dupli račun s Papinim egzorcistom, baveći se sličnim vjerski obojenim šljakom.

Na drugim mjestima, The Nun 2 nailazi na najveću manu same časne sestre: koliko god je odmah postala ikona u nastavku Conjuringa Jamesa Wana, ona je više upečatljivo sablasna slika nego istinski zastrašujući negativac, njezine moći i modus operandi uglavnom su nedefinirani.

Ipak, Chaves se oslanja na golemi potencijal njezine prisutnosti na ekranu, začinjavajući okvir oblicima koji izgledaju sumnjivo poput redovnica - kipovi presvučeni tkaninom, ispucala boja truležnog hodnika, tračak dima u zamračenom nadsvođenom prolazu. Najbolja sekvenca filma pokazuje kako se Valak manifestira na lepršavim stranicama kioska - što je najstrašnija stvar koja se dogodila časopisima od osvita interneta.

Film je dostupan u Cineplexx i CineStar kinima