njemački gigant

Šef VW: “Nismo više konkurentni!”

VW želi, između ostalog, u narednih nekoliko godina na tržište izbaciti jeftinije automobile

To ne zvuči dobro vjerovatno kad je u pitanju najpoznatija njemačka marka automobila:

"Mi više nismo konkurentni", rekao je šef marke VW Thomas Schäfer u izjavi objavljenoj na intranetu na generalnom sastanku upravnika u Wolfsburgu. Razlog: Proizvođač proizvodi preskupo.

Schäfer priprema radnu snagu za otpuštanje radnih mjesta. Marka VW više nije konkurentna s trenutnim strukturama, procesima i visokim troškovima.

“Moramo se pozabaviti kritičnim pitanjima, uključujući osoblje.”

Direktor za ljudske resurse VW Gunnar Kilan pokrenuo je temu djelomičnog penzionisanja.
„Moramo dosljedno vidjeti demografsku krivu kao prednost“, rekao je on. Međutim, većina ušteda će doći iz drugih mjera, rekao je on. Koliko će radnih mjesta biti ukinuto, za sada ostaje nejasno.

Menadžment i radnički savjet trenutno pregovaraju o programu efikasnosti za koji se očekuje da će brendu uštedjeti ukupno 10 milijardi eura. Odluke još nije bilo, navodi se u poruci na intranetu.

VW želi, između ostalog, u narednih nekoliko godina na tržište izbaciti jeftinije automobile.

Tesla posebno ima veliku prednost u efikasnosti. Već 2022. godine tadašnji izvršni direktor Diess kazao je da je američka grupa bila dvostruko brža od ostatka industrije u mnogim procesima. Druge automobilske kompanije također su usvojile program smanjenja troškova – očigledno uspješan: Stellantis trenutno gura naprijed s pristupačnim električnim automobilomkoji će koštati manje od 20.000 eura.

„2024. će biti ekonomski veoma izazovna godina“, rekao je ranije izvršni direktor Oliver Blume. Međutim, želi vidjeti početni uspjeh pokrenutih inicijativa.

“Cilj je stabilno upravljati grupom kako bismo mogli krenuti od 2025.”

U ljeto, Blume je postavio nove ciljeve povrata za sve brendove grupe, koji se trebaju postići kroz uštede i dodatne mogućnosti prihoda. Iznad svega, osnovni brend VW putničkih automobila je problemsko dijete u Donjoj Saksoniji.

Na visokokonkurentnom tržištu automobila u Kini, Volkswagen se u budućnosti želi više oslanjati na kineske dobavljače i tako se zaštititi od međunarodnih kriza. Grupa stoga želi da proizvodi "u Kini, za Kinu", rekao je član uprave VW grupe za Kinu Ralf Brandstätter.

Proizvođač automobila, koji je još jak u segmentu motora s unutarnjim izgaranjem, mora zauzeti poziciju na tržištu električnih automobila druge najveće svjetske ekonomije, jer su tamo kineski proizvođači pretekli Volkswagen, posebno BYD, koji prodaje znatno više vozila na električni pogon u Kini. Volkswagen je stoga odlučio proširiti lokaciju u Hefeiju, glavnom gradu provincije gotovo 500 kilometara zapadno od Šangaja, koju karakteriziraju bezbrojni stambeni tornjevi.