Euro NCAP

Smanjuje se dominacija ekrana u vozilima. Automobili će morati imati ključne funkcijske tipke za maksimalnu sigurnosnu ocjenu

Euro NCAP nije obavezan, ali je važna referenca proizvođačima automobila tako da sigurno neće propustiti prilagoditi svoja vozila novim pravilima.

Proizvođači automobila u Europi potiču se da prestanu koristiti zaslone osjetljive na dodir za osnovne funkcije poput pokazivača smjera i brisača zbog negativnog utjecaja na sigurnost vožnje. Kako javlja Times, Europski program za ocjenu novih automobila (Euro NCAP) u siječnju 2026. treba uvesti nova pravila koja zahtijevaju da vozila koja procjenjuje moraju imati funkcijske tipke, poluge ili dugmad kako bi dobila maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost, prenosi revijaHAK

Premda je testiranje Euro NCAP-a dobrovoljno, uvelike ga podupire nekoliko vlada Europske unije, a kompanije poput Tesle, Volva, VW-a i BMW-a koriste svoje ocjene od pet zvjezdica kako bi potencijalnim kupcima prezentirale sigurnost svojih vozila.

"Pretjerana uporaba zaslona osjetljivih na dodir problem je u cijeloj industriji, pri čemu gotovo svaki proizvođač vozila premješta ključne funkcije na središnje zaslone osjetljive na dodir, prisiljavajući vozače da skrenu pogled s ceste te se povećava rizik od sudara koji im odvlače pažnju", rekao je Matthew Avery, direktor Strateškog odjela za razvoj u Euro NCAP-u. Kako bi ispunili uvjete za maksimalnu sigurnosnu ocjenu nakon što nove smjernice za testiranje stupe na snagu, automobili će morati koristiti gumbe ili ručice za svjetla upozorenja, indikatore, brisače vjetrobrana, SOS pozive i sirenu.

Rekli bismo, napokon! Euro NCAP nije obavezan, ali je važna referenca proizvođačima automobila tako da sigurno neće propustiti prilagoditi svoja vozila novim pravilima. Gomilanje svih mogućih funkcija na ekranima odvlači pažnju vozačima s ceste. Proizvođači automobila to predstavljaju kao tehnološki napredak, ali zapravo se radi o uštedama u proizvodnji…