Politika

Stravične fotografije sa mjesta pada aviona. Jedno tijelo pronađeno u avionu, drugo pored letjelice

Olupina aviona, čiji je nestanak prijavljen u četvrtak oko 14.10, pronađena je u petak oko 15 sati. Uočena su i dva tijela, jedno u avionu, a drugo pored ostataka letjelice. Tek će se u subotu pristupiti uviđaju, jer je to nemoguće danas, s obzirom na ekstremne uslove i kratak dan, rekli su u petak kasno poslijepodne.

Tridesetjednogodišnjakinja je bila pilot aviona, dok je tri godine stariji mladić bio operater na operaciji oralne vakcinacije lisica protiv bjesnila, koju su na širem području banjalučke i prijedorske regije izvodili radnici beogradske firme “STS avijacija”.

Foto: Srpskainfo

"U Banjaluku je, prije pet-šest dana stiglo oko 30 radnika te firme sa 13 aviona. Oni su tog, kao i prethodnih dana izbacivali lijekove protiv bjesnila lisica na svim neurbanim područjima. Tako je bilo i u četvrtak, kobnog dana. Sistem je takav da istovremeno budu podignuti svi avioni te da nadlijeću, paralelno jedan uz drugi, određeno područje", otkrivaju izvori.

Ništa u četvrtak nije slutilo da će doći do tragedije.

"Državljanka Rumunije, koja je inače porijeklom iz Moldavije, i Beograđanin išli su zajedno avionom. Imali su redovnu komunikaciju sa zemljom. Nisu se žalili ni na kakav tehnički problem. Međutim, odjednom se veza s njima izgubila. Šta je uzrok tragedije, ne znam. Nisu isključeni ni ljudski faktor ni loše vrijeme. Istražioci neće moći računati na crnu kutiju, pošto ih ovaj tip aviona nema. Avion je proizveden sedamdesetih godina prošlog vijeka, ali je redovno, u skladu sa zakonom, servisiran i pregledan. U trenutku polijetanja bio je ispravan", tvrde sagovornici.

Foto: Srpskainfo

Brojni policajci, pripadnici spasilačkih službi, lovci, lugari i mještani češljali su i u četvrtak i u petak svaki pedalj zemlje. Podignuti su i dron i helikopter.

U pitanju je izuzetno nepristupačan, blatnjav, strm, kamenit teren. Vozilom se po blatnjavom, šumskom putu, moglo prići tek donekle.

Mjestimično je bilo i magle, što je dodatno otežavalo potragu. Ulagani su nadljudski napori da se dođe do aviona.

Oko 15 časova avion su pronašli pripadnici Specijalne antiterorističke jedinice (SAJ). Nažalost, članovima posade nije bilo spasa.

Mještani Subotića ispričali su da su na mjestu događaja scene potresne. Kako kažu, vidjeli su u ovom selu više uplakanih ljudi iz Srbije te da su najvjerovatnije u pitanju poznanici žrtava.

Pilot i operater, koji je oko deset godina radio za ovu firmu, su pet ili šest dana bili u Banjaluci s ostalim članovima ekipe. U Banjaluku su došli iz Hrvatske, gdje su isto radili akciju vakcinisanja životinja.

"Avion je poletio iz Banjaluke, a nakon pet časova leta signal se izgubio iznad Kozare. Strašna je ovo tragedija. Operacija oralne vakcinacije lisica trebalo je da se završi za tri dana, a onda je trebalo da ekipe krenu u Beograd", kažu izvori Nezavisnih.

Foto: Nezavisne

Olupnina je locirana u okviru velike potrage u kojoj su, kako je potvrđeno iz MUP Srpske, učestvovali pripadnici policijskih uprava Gradiška i Prijedor, Jedinice žandarmerije, SAJ, Republičke uprave civilne zaštite i Helikopterskog servisa Srpske te planinari, lugari i drugi građani.

Bojan Škorić, načelnik PU Gradiška, rekao je da je potraga počela odmah nakon prijave te je trajala do jedan sat nakon ponoći, kada je prekinuta zbog lošeg vremena.

Natavljena je čim je svanulo. Načelnik Policijske uprave Prijedor Sretoja Vujanović rekao je da je potraga za sportskim avionom bila otežana zbog uslova na terenu.

Ljubiša Aramanda, predsjednik Planinarskog saveza RS, rekao je da je u potrazi učestvovalo 14 njihovih pripadnika.

U petak je objavljeno da je kompaniji “STS avijacija” ovo još jedan od mnogobrojnih incidenata s avionima. Posljednji se, kako se dodaje, dogodio u Rumuniji prije mjesec dana.

Prema dostupnim podacima, u septembru 2015. godine, takođe u BiH, srušio se njihov golden igle C421-B, kada je jedan pilot poginuo.