olovka ili tastatura?

Studija potvrdila: Pisanje rukom bolje je za mozak

Evaluacija je pokazala da su različiti centri za prebacivanje u sredini i sa strane mozga zapravo postali tješnje povezani kada su sudionici pisali rukom
promjene u mozgu ljekar drži mozak i gleda rentgen

Olovka umjesto tastature: Svako ko piše rukom trenira svoj mozak efikasnije od nekoga ko kuca na kompjuterskoj tastaturi, potvrđuje nova studija.

U skladu s tim, više neuronskih veza stvara se u našem mozgu kada koristimo olovku umjesto kucanja. Istraživači preporučuju da učenici češće pišu rukom pisane tekstove kako bi postigli bolji uspjeh u učenju.

Digitalni uređaji sve više zamjenjuju olovke i papir u našem društvu. Rukopisne bilješke ili čak duži tekstovi također postaju sve rjeđi u školama i na univerzitetima. Umjesto toga, čak i mladi učenici sada obično kucaju svoje radove na tastaturi. Jer ovo je često mnogo brže od pisanja rukom.

Međutim, studije pokazuju da rukopis dovodi do manje pravopisnih grešaka i da oni koji pišu bolje pamte sadržaj nego da su ukucali tekst. Međutim, još je bilo nejasno zašto je to slučaj. Moguće objašnjenje bi bilo da se više sinapsi formira u mozgu kada pišete rukom nego kada kucate.

Dva neuronaučnika su sada istražila da li proces formiranja slova rukom zapravo dovodi do bolje povezanosti mozga. Ruud van der Weel i Audrey van der Meer sa Norveškog univerziteta za nauku i tehnologiju (NTNU) u Trondhajmu analizirali su neuronske mreže uključene u oba pravopisa.

Da bi to učinili, koristili su EEG uređaj za snimanje moždanih signala 35 učenika dok su pisali ili kucali date riječi. Prilikom pisanja ispitanici su koristili digitalnu olovku i ekran osjetljiv na dodir, kao i kurziv, dok su prilikom kucanja koristili samo jedan prst i standardnu ​​tastaturu. Svi ispitanici su bili dešnjaci.

Evaluacija je pokazala da su različiti centri za prebacivanje u sredini i sa strane mozga zapravo postali tješnje povezani kada su sudionici pisali rukom. Međutim, kada su kucali, to nije bio slučaj.

„Pokazujemo da su kada pišete rukom, obrasci povezivanja mozga daleko sofisticiraniji nego kada kucate na tastaturi“, kaže Van der Meer. Poznato je da su zahvaćene regije mozga uključene u kognitivne procese vida i prepoznavanja, formiranje jezika i kretanja, izvještavaju istraživači.

Takva sveobuhvatna povezanost neurona u mozgu ključna je za pamćenje sadržaja i obrazaca i pohranjivanje novih informacija, dodaje Van der Meer. Stoga je rukopis očito prednost za učenje.

"Naši rezultati sugeriraju da vizualne informacije i informacije o kretanju dobijene precizno kontroliranim pokretima ruku pri korištenju olovke značajno doprinose obrascima povezivanja mozga koji promoviraju učenje."