Tehnologija

Tetris slavi 38. rođendan

Za ljude određenog uzrasta postoje video igre koje svi znaju. Neke od njih su Pac-Man ili prvi Super Mario Bros. Ali ne bi bila pogrešna tvrdnja da je Tetris, koji 6. juna puni 38 godina, možda i najpoznatija igra od svih.

Ako je prodaja metrika koju pratite, Tetris je prodat u više od 170 miliona kopija na gotovo svakoj platformi za igre i računare koju možete zamisliti. Prema nekim listama, samo Minecraft, koji se stalno razvija, je prodao više.

Naravno, ne može se govoriti o zaostavštini Tetrisa, a da ne pomenete Nintendo Game Boy konzolu, koja je jedna od najpoznatijih na svijetu. Tehnički, Tetris je postojao pet godina prije nego što je upakovan u svaki prodati Game Boy – ali ogromna popularnost konzole označila je da je igra postala senzacija skoro preko noći.

Game Boy

Tetris je vrsta igre koju možete igrati satima, ali ne gubi na svom šarmu i ako igrate samo 10 minuta. U Tetrisu se takmičite protiv sebe, pokušavajući da očistite više linija ili da postignete bolji rezultat nego do tada. Ta formula je bila primamljiva i djeci i odraslima.

Hank Rodgers, koji sada vodi kompaniju Tetris i prvi je otkrio igru na CES-u 1988. godine, jasno je opisao sve kada je Nintendo predstavio svoju ideju da lansira Game Boy sa Tetrisom: "Ako želite da prodate Game Boy malim dječacima, onda na njega spakujte Mario. Ali ako želite da prodate Game Boy svima, onda na njega spakujte Tetris".

Tetris je možda svoj legendarni status velikim delom postigao zahvaljujući Game Boy uređaju, ali igra je bila dostupna na računarima i na arkadnim uređajima godinama prije nego što je Game Boy uopšte postojao.

Game Boy Tetris

Tetris je kreirao ruski kompjuterski inženjer Aleksej Pajitnov, sa svojim prijateljima Dmitrijem Pavlovskim i Vadimom Gerasimovim. Objavljena je 6. juna 1984. godine, a na kraju je postala i prva kompjuterska igra iz Rusije koja je objavljena na Zapadu, 1986.

Koncept igre čini samo sedam različitih tetrimina, koji padaju sa vrha ekrana na dno sve većom brzinom. Mogu se rotirati i potrebno ih je rasporediti u kompletne linije, inače će se nagomilati na vrhu ekrana, čime se igra završava.

Pajitnov je za Digital Trends 2015. rekao da je napravio igru za samo šest sedmica. Ali to je bilo dovoljno da bezbroj revizija i ažuriranja igre zavladaju bilo kojim uređajem sa ekranom u posljednjih 38 godina. Tokom posljednjih nekoliko godina viđali smo i brojna oživljavanja i revizije Tetrisa, među kojima su mnoga u modernom ruhu.

Trideset osam godina kasnije, očigledno je da još uvijek postoji glad za Tetrisom, a posebno jer su pametni telefoni omogućili igranje popularnog nalsova u pokretu. Malo je vjerovatno da će iko imati otpornost koju ima Tetris.

Kao što je Rodžers rekao još 2015. godine: "Ako ekran ima dovoljno tačaka da ga prikaže, Tetris će biti na njemu".