Prijedlog u EU

Trebaju li vlasnici velikih SUV-ova polagati zaseban vozački ispit?

Vozači bi takvu dozvolu mogli dobiti nakon dvogodišnje probne vožnje s B dozvolom, i to tek s navršenih 21 godinu starosti

Sve su glasnije ideje da i B kategoriju treba razdijeliti na više potkategorija. Karima Delli, zastupnica Zelenih iz Francuske u Evropskom parlamentu, predlaže da se uvede nova vozačka dozvola za vozače SUV vozila. Ona u tome vidi dvostruki aspekt, ekološki i sigurnosni. I dok prvi nije potrebno naglašavati zbog razvidne povezanosti potrošnje goriva s veličinom i snagom vozila, Delli naglašava i problem sigurnosti u saobraćaju.

Kako piše Politico, mišljenja je da su veliki SUV-ovi energetski neučinkovitiji i zauzimaju više prostora, a veća je i vjerovatnost izlaganja sudarima nego u slučaju manjih osobnih vozila. Ona tvrdi kako aktuelna vozačka dozvola B kategorije koja vrijedi za osobna vozila i kombije nije prikladna, već predlaže uvođenje B+ kategorije za vozila teža od 1.8 tone.

Vozači bi takvu dozvolu mogli dobiti nakon dvogodišnje probne vožnje s B dozvolom, i to tek s navršenih 21 godinu starosti, prenosi Revija HAK. Po tome bi veliki SUV-ovi poput BMW-a XM, Audija Q7 i sličnih ostali rezervirani za starije iskusnije vozače, a iz regulative bi bili izuzeti profesionalni vozači poput vozača hitne pomoći.

Recimo i kako Delli predlaže sustav kažnjavanja temeljen na bodovima, a koji bi bio unificiran na teritoriju cijele EU.