IT

YouTube najavio revolucionarne promjene: Želimo zaštititi kreatore sadržaja

YouTube je najavio da će od danas skrivati ​​od javnosti broj dislajkova na videozapisima na svojoj platformi. Firma kaže da je namjera promjene spriječiti manje kreatore da budu na meti napada ili uznemiravanja te promicati "interakcije s poštovanjem između gledatelja i kreatora". Dislajk tipka će i dalje biti tu, ali će služiti za privatne povratne informacije, prenosi The Verge.

Ovaj potez nije iznenadan. U martu je YouTube objavio da eksperimentira sa skrivanjem broja dislajkova javnosti, a pojedini kreatori već dugo imaju mogućnost sakriti ocjene svojih videozapisa. No činjenica da će broj disajkova nestati za sve velika je stvar. Gledatelji su navikli da mogu vidjeti omjer lajkova i dislajkova čim kliknu na videozapis i to može pridonjeti njihovoj odluci hoće li pogledati videozapis. Sada to više neće biti opcija, ali bi moglo spriječiti uznemiravanje kreatora sadržaja na platformi.

Firma kaže da ovo i dalje omogućuje dobronamjernim gledateljima da ostave privatne povratne informacije kreatorima sadržaja ili koriste dislajk kako bi prilagodili video preporuke algoritma.

Druge društvene mreže također su dale korisnicima mogućnost sakrivanja metrike ocjenjivanja. Facebook vam dopušta da sakrijete broj lajkova ako želite izbjeći da se vaša glavna mjera uspjeha na platformi prikazuje svima. Instagram još nije isključio lajkove na cijeloj platformi, ali pokazuje sve veću zabrinutost oko toga kojim podacima kreatori imaju pristup u odnosu na podatke kojima njihova publika ima pristup.

Privatnost broja dislajkova mogla bi pomoći da se sakrije neugodan dio povijesti YouTubea: video koji se ima najviše dislajkova na cijeloj platformi je vlastiti Rewind firme iz 2018. Taj konkretan video izazvao je toliko bijesa da je YouTube nedavno objavio da su godišnji Rewind videozapisi otkazani.

Argument protivnika ove promjene je da skrivanje broja dislajkova od korisnika može dovesti do toga da gledaju videozapis koji nije baš dobar, na primjer sadržaj informativnog izgleda koji na kraju bude oglas. Ipak, argument YouTubea da želi zaštititi manje kreatore od uznemiravanja je onaj protiv kojeg se teško raspravljati.