Puni Gas

Predstavljena nova C-klasa. Šta nam nudi još jedno čudo od Mercedesa

Mercedes je danas predstavio novu generaciju svog najprodavanijeg i najznačajnijeg modela. Za gotovo četiri decenije, koliko postoji C-klasa, njemački proizvođač je prodao 10,5 miliona ovih vozila, pa nema sumnje da se radi od najbitnijem proizvodu kompanije iz Štutgarta.

Kao prva klasična serija modela brenda Mercedes-Benz, nova C-Klasa je elektrificirana zahvaljujući plug-in hibrid tehnologiji i (mild hybrid) 48-voltnom tehnologijom i integrisanim starter-generatorom. Zahvaljujući visoko efikasnom sistemu baterija, postiže se domet do 100 km (WLTP) u plug-in hibrid verziji. To je dosada bez presedana u ovoj kategoriji. Također, postavljaju se standardi kada je u pitanju održivost. S obzirom na to da je C-Klasa jedna od najvećih serija modela brenda, ova sistemska elektrifikacija ima odgovarajuće snažan efekt na emisiju ugljen dioksida. Ostala tehnička poboljšanja uključuju opcione funkcije kao što su DIGITAL LIGHT i upravljanje zadnjom osovinom. Modeli limuzine i karavana imat će zajedničku premijeru, i moći će da se poruče od 30. marta, dok se u salonima očekuju od ljeta 2021.

Dizajn: “Sensual purity” sa primjesama sportskog duha i elegancije

Sa svojim dinamičnim proporcijama, nova C-Klasa u stanju mirovanja već djeluje kao da je u pokretu, zahvaljujući kombinaciji kratkog prednjeg prepusta, dugog međuosovinskog rastojanja i zadnjeg prepusta. Sportski dizajn poklopca motora sa grebenima također naglašava ovaj dinamički izgled. Prednje vjetrobransko staklo i kabina su pomjereni unazad u skladu sa klasičnim proporcijama koje se u automobilskoj industriji nazivaju “dizajn sa kabinom nazad”. Prethodni model je već ostvario značajan korak naprijed po pitanju unutrašnjosti koja je ostavlja utisak visoke vrijednosti, a nova C-Klasa ide još dalje kada govorimo o modernom luksuzu. Unutrašnjost preuzima izuzetne detalje sa nove S-Klase , dodajući sportski duh.

Spoljašnji dizajn: Profil sa atraktivnim svjetlosnim efektima

Gledajući sa strane, složeno izvajane površine stvaraju jedinstvene svjetlosne efekte. Nasuprot tome, dizajneri su linije sveli na minimum, kako bi se  još više naglasila takozvana linija modne piste, odnosno ramena linija. U karavan verziji, progresivna linija krova, u kombinaciji sa kosim zadnjim staklom, dodaje sportski karakter bez funkcionalnih kompromisa. Ostale karakteristike koje stvaraju sportski, superiorni izgled uključuju širok trag točkova sa točkovima dimenzije od 17 do 19 inča u ravni bokova vozila i sa modernim dizajnom.

Spreda je prepoznatljiva rešetka hladnjaka karakteristična za brend. Svi modeli imaju centralnu zvijezdu, čiji se dizajn i karakter rešetke hladnjaka razlikuju u detaljima. Osnovni model ima centralnu zvijezdu i rešetke. U AVANTGARDE liniji postoje dodatni dekorativni elementi na rešetkama, dok su maska i usisi vazduha uokvireni hromom. Karakteristična crta AMG linije je dijamantska rešetka hladnjaka sa dizajnom zvijezde u hromu.

Dizajn zadnjeg dijela je tipičan za Mercedes-Benz limuzinu. Kvalitetni dizajn zadnjih farova doprinosi nepogrešivom dnevnom i noćnom izgledu. U verziji limuzine, farovi po prvi put imaju dizajn iz dva dijela u C-Klasi, sa svetlosnim funkcijama podijeljenim između bočnog zida i lampi poklopca prtljažnika. Njihova precizno konfigurirana unutrašnjost također postavlja visok nivo standarda kvaliteta. Opcioni, odnosno ukrasni, elementi linija opreme atraktivno zaokružuju izgled zadnjeg dijela. Tri nove boje – “spectral plava”, “high-tech srebrna” I “opalite bijela” – su dodate gami boja u ponudi.

Enterijer: Sportski dodir zahvaljujući dizajnu usmjerenom na vozača

Komandna tabla je podijeljena na gornji i donji dio: gornji dio podsjeća na krila sa zaobljenim spljoštenim otvorima za ventilaciju čiji dizajn podsjeća na ispuhe aviomotora, i na luksuzne prostrane ukrasne elemente. Ovi elementi “teku” iz centralne konzole ka komandnoj tabli bez ikakvih prekida. Fokus na vozača pruža sportski karakter: instrument tabla i centralni displej su blago nagnuti ka vozaču za šest stepeni.

Vozački dio krasi LCD ekran visoke rezolucije. Samo-stojećeg je dizajna i stvara utisak da pluta iznad profila sa oblikom krila i luksuznih ukrasnih elemenata u donjem dijelu. Kupci imaju izbor između ekrana dijagonale 10.25-inča (26.0 cm) ili 12.3-inča (31.2 cm).

Promjena principa ka digitalizaciji je takođe uočljiva na centralnom displeju: funkcijama vozila se može upravljati korištenjem visoko-kvalitetnog ekrana osjetljivog na dodir. Portret orijentacija je posebno korisna za navigaciju. Poput kontrolne table, centralni ekran je blago nagnut ka vozaču. Centralni ekran standardno ima dijagonalu od 9.5 inča (24.1 cm). Opciono je dostupna verzija od 11.9 inča ili 30.2 cm.

Ukrasni hromirani element visokog kvaliteta dijeli centralnu konzolu na zadnji obloženi dio namenjen osloncu za ruke i na prednji dio u luksuznoj “jet crnoj” boji. Centralni ekran izgleda kao da lebdi ii uzdiže se glatko i bez prekida sa ove trodimenzione osnove.

Moderan pojednostavljen dizajn panela vrata se završava spajanjem u komandnu tablu. Centralni panel vrata sa integrisanim osloncima za ruku se pojavljuje iz  vertikalne površine i polako prelazi u horizontalan položaj. Reprodukujući dizajn centralne konzole prednji dio preuzima formu metalik visoko tehnološkog elementa. Oslonac za ruku se može koristiti kao hvat prilikom zatvaranja vrata, i u isto vreme je kućište za komande električno pokretanim prozorima. Još jedan izuzetan detalj predstavlja i na izgled lebdeći kontrolni skup tastera u koje su integrisane komande za podešavanje sjedišta i ručica za otvaranje vrata.

Specijalni dizajn opcione AVANTGARTDE opreme ili sportskih sjedišta nove C-Klase koristi slojeve i omotane površine kako bi stvorio utisak lakoće. Nasloni za glavu su potpuno novog dizajna i pričvršćeni su za naslon zapečaćenom oblogom ispod koje se nalazi mehanizam za podešavanje.

Za C-Klasu dostupna je kontrolna tabla presvučena vještačkom kožom kao i pojasni dijelovi sa nappa-izgledom (opciona oprema, standard u AMG liniji opreme). Asortiman dostupnih ukrasnih obloga prikazuje inovativne površine. One uključuju nove interpretacije furnira sa otvorenim porama u smeđim tonovima kao i crni furnir sa otvorenim porama od drveta kombinovane sa izuzetno finim ukrasnim detaljima od pravog aluminijuma koji prate konture kontrolne table.

Ekran vozača i medija ekran nude sveobuhvatni, estetski doživljaj. Izgled ekrana može biti individualizovan sa tri stila prikaza (Discreet, Sporty, Classic) i sa tri režima rada (Navigation, Assistance, Service).

Posljednja generacija MBUX: intuitivno upravljanje i učenje

Poput nove S-Klase, nova C-Klasa je opremljena drugom generacijom MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Unutrašnjost vozila postaje još digitalnija i inteligentnija, jer su hardver i softver značajno napredovali: sjajna slika na LCD ekranima olakšava upravljanje funkcijama vozila i udobnosti.

Ekran vozača i medija ekran nude sveobuhvatno, estetsko iskustvo. Informacije su predstavljene na jasno strukturisan način. Mercedes-Benz je razvio novu estetiku displeja za S-Klasu, koja se sada sistematski koristi kao osnova za druge modele.

Izgled ekrana može se individualizovati sa tri stila prikaza (Discreet, Sporty, Classic) i tri režima rada (Navigation, Assistance, Service).

U "Classic" stilu, vozač je dočekan sa poznatim okruženjem prikaza. Poznati ekran sa dizajnom dvije cijevi i promjenljivim sadržajem između njih pruža sve informacije relevantne za vozača.

"Sporty" stilom dominira crvena boja, sa dinamičnim dizajnom centralnog brojača obrtaja.

Kod "Discreet" stila, sadržaj je sveden na ono što je neophodno. Dodatno, oba ekrana mogu se prikazati u sedam šema boja sa ambijentalnim osvjetljenjem. Na taj način se postiže impresivan doživljaj boja u unutrašnjosti.

U novom "Assistance" režimu, stanje u saobraćaju ispred vozila se pokazuje u realnom vremenu i dopunjen je važnim prikazanim informacijama.

Navigacija na cijelom ekranu je preuzeta sa S-Klase i pruža vozaču najbolje moguće smjernice na putovanju.

Hey Mercedes: Glasovni asistent postaje sve pametniji

Glasovni asistent postaje interaktivniji i sposobniji za učenje aktiviranjem mrežnih usluga u Mercedes me aplikaciji. Određene radnje se mogu izvršiti čak i bez ključne riječi za aktiviranje. One uključuju preuzimanje telefonskog poziva. “Hej Mercedes” također objašnjava funkcije vozila i može pomoći oko povezivanja telefona Bluetoothom ili da vam kaže gdje je paket prve pomoći. “Hej Mercedes” također može da prepozna putnike u vozilu po njihovom glasu.

Smart Home: Mobilna inteligencija za maksimalnu udobnost

Sa MBUX Smart Home funkcijom, C-Klasa sada postaje mobilni kontrolni centar za Vaš dom. Budući da se Smart Home oslanja na WLAN, senzori čine Vaš dom sve inteligentnijim i komunikativnijim: temperature i svjetla, roletne i električni uređaju mogu se daljinski nadgledati i kontrolirati. Detektori pokreta informiraju korisnika o neželjenim posjetiocima.

"Hey Mercedes, is there anybody in my home right now?"

"I checked. The last movement detected was in the kitchen one hour ago."

Ovako bi mogli izgledati budući razgovori između vozača ili putnika i vozačevog Smart Home Sistema putem MBUX glasovnog asistenta. Prilikom lansiranja na tržište, MBUX Smart Home funkcija će podržati brojne uređaje koje nude važni dobavljači uređaja za “pametne kuće” – odgovarajući ugovori već su zaključeni sa Bosch Smart Home i Samsung SmartThings. Uslijedit će i drugi dobavljači koji će biti objavljeni kasnije. Od samog početka, Hej Mercedes razumije upite i komande na 4 jezika (njemački, kineski, američki i britanski engleski). Možete upravljati lampama, utičnicama, termostatima i roletnama, detektorima pokreta i temperaturnim senzorima. Dakle, sistem također može odgovoriti na pitanje “Da li sam se sjetio da isključim grijanje?” U zavisnosti od odgovora i instaliranih termostata, postoji mogućnost da se promIJene podešavanja “Podesi temperaturu na 18 stepeni u cIJeloj kući!”

Streaming muzike: Milioni pjesama na izbor

Sa uslugom "Online Music", Mercedes-Benz je sada u potpunosti integrirao glavne usluge za streaming muzike u MBUX infotainment  sistem. MBUX omogućava neometan pristup ličnom korisničkom profilu kod povezanog pružaoca muzičkih usluga. Ovo ne samo da omogućava kupcima lak pristup njihovim omiljenim pjesmama i ličnim plejlistama, već i priliku da otkriju milione pjesama. Upravljanje je intuitivno, koristeći glasovnu komandu “Hej, Mercedes” ili preko dodira na volanu ili direktno na centralnom displeju.

Druge bitne karakteristike

Augmented Video je dostupan kao opciona oprema. Kamera registruje okruženje ispred vozila. Pokretne slike se prikazuju na centralnom displeju. Dodatno, na video prikaz se postavljaju virtuelni objekti, informacije i markeri. Tu spadaju, na primjer, saobraćajni znaci, strelice za usmjeravanje , preporuke za promjenu trake i kućni brojevi. Ovo može znatno olakšati navigaciju, posebno u urbanim sredinama.

Head-up prikaz u boji se može naručiti kao dodatna oprema. Vozač vidi virtuelnu sliku veličine 9 x 3 inča (otprilike 23 x 8 cm) kako lebdi iznad haube na distanci od otprilike 4.5 metara.

Skener otiska prsta se nalazi u ergonomskom položaju ispod centralnog displeja. On omogućava korisniku da se brzo, udobno i sigurno uloguje u MBUX. Razlog tome su zaštićena lična podešavanja i informacije kao što su favoriti, posljednje destinacije, predviđanja na osnovu ponašanja, unos u poslovni kalendar ili mailovi. Plaćanja putem Mercedes me aplikacije su također rezervisana za autentificirane korisnike.

Bežično ažuriranje "Over-the-air" (OTA): Softver je uvijek ažuran

Čim nova verzija postane dostupna, pojavljuje se poruka u MBUX-u. Ažuriranje se onda preuzima i instalira u pozadini. Korisnik zatim mora da se saglasi sa njegovom aktivacijom. Na ovaj način, vozilo je uvijek ažurirano. Funkcije koje još uvijek nisu izmišljene/dostupne, također se mogu preko OTA ažuriranja instalirati u već prodata vozila. Kako bi prenio podatke, Mercedes-Benz se oslanja na tehnologiju mobilne komunikacije i komunikacioni modul instaliran u vozilu.

Drugi način da se osigura ažurirano i unapređeno korisničko iskustvo jeste da se nove funkcije rezervišu u Mercedes me Store-u, na primjer usluge streamovanja muzike ili In-Car Office.

Pogon: Sistematska elektrifikacija modernih četvoro-cilindarskih motora

Zahvaljujući sistematskoj elektrifikaciji i principu inteligentnog smanjivanja veličine, nova C-Klasa postavlja standard u efikasnosti. Paleta motora ima samo četvoro-cilindarske jedinice iz trenutne modularne Mercedes-Benz porodice motora FAME (Family of Modular Engines). Shodno tome, paleta motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže.

Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori sada imaju integrisani starter-generator (ISG) za inteligentnu pomoć pri malim brzinama motora. Ovo osigurava izvanrednu isporuku snage. ISG koristi ugrađeni 48-voltni električni sistem koji osigurava funkcije kao što su jedrenje, pojačavanje ili rekuperacija energije, i omogućava značajne uštede goriva. Kao rezultat toga, motori također startuju veoma brzo i ugodno, tako da je start/stop funkcija vozaču toliko neprimjetna koliko i prelazak sa “jedrenja” sa isključenim motorom na snažno ubrzanje. U praznom hodu, inteligentna interakcija između ISG i motora sa unutrašnjim sagorijevanjem obezbjeđuje izrazito miran rad.

Prvi dizel sa integrisanim starter generatorom

Predvodnik mjera za poboljšanje efikasnosti je novi OM 654 M sa integrisanim starter-generatorom (ISG). On posjeduje 48-voltni električni sistem. Funkcija povrata energije (rekuperacija) i mogućnost “jezdenja” sa isključenim motorom čine motor još efikasnijim. Zajedno sa elektrifikacijom, koja također uključuje upotrebu električnog kompresora rashladnog sredstva za sistem klimatizacije, najvažnije modifikacije koje omogućavaju snagu do 195 kW plus dodatnih 15 kW od EQ Boost Sistema su:

  • Nova radilica motora uvećava hod klipa na 94,3 mm i samim tim i radnu zapreminu na 1992 cc (kubna centimetra) (ranije vrijednosti : hod klipa 92,3 mm i radna zapremina 1950 cc)
  • Pritisak ubrizgavanja je povećan na 2700 bara (prethodno 2500)
  • Posebno brz odziv i ujednačena isporuka snage omogućena je pomoću dva turbo punjača hlađena vodom, oba sa promenljivom geometrijom turbine.
  • Rashladni kanal napunjen natrijumom u čelu svakog klipa. Ovim se omogućava brzo smanjenje kratkotrajnih temperaturnih vrhunaca u komorama za sagorijevanje u čelu klipa.

Što se tiče izduvnih gasova, ovaj najmoćniji četvoro-cilindarski dizel motor također ide jedan korak dalje. Njegove komponente uključuju:

  • NOX katalitički pretvarač za smanjenje i zadržavanje azotnih oksida na ispušnoj grani motora
  • DPF filter (dizel filter za čestice sa posebnim premazom za smanjenje količine azotnih oksida)
  • SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija; sa kontrolom ubrizgane količine AdBlue-a sredstva) i dodatni SCR katalizator u donjem dijelu vozila sa zasebnom kontrolom ubrizgane količine AdBlue-a sredstva
  • Četvoro-cilindarski benzinski motor sa drugom generacijom ISG

Četvoro-cilindarski M 254 benzinski motor sa drugom generacijom starter-generatora sa dodatnom snagom od 15 kW 200 Nm obrtnog momenta takođe slavi svoju premijeru u C-Klasi. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti da “jezde” sa isključenim motorom, benzinski motor je visoko efikasan. U M 254, Mercedes-Benz je po prvi put kombinovao sve inovacije porodice modularnih motora četvoro i šesto cilindarskih benzinskih i dizel jedinica. Ove inovacije uključuju NANOSLIDE® premaz cilindara, CONICSHAPE® honovanje cilindara (konusno honovanje) i sistem za kontrolu emisije postavljen neposredno uz motor.

Potpuno nova karakteristika je segmentni turbo punjač sa priključkom za protok, unapređenje “twin-scroll” tehnologije za još brži odziv sistema nad punjenja. Potpuno novo razvijeni segmentni turbo punjač rezultat je saradnje između Mercedes-Benz programera i AMG Petronas Formula 1 tima. Prijenos tehnologije u serijsku proizvodnju postavlja nove standard u pogledu snage u kombinaciji sa maksimalnom efikasnošću. Tokom kratkih perioda, snaga C 300 (kombinovana potrošnja goriva: 7.0-6.6 l/100 km, kombinovana emisija CO2: 159-150 g/km) može se dodatno povećati za do 20 kW.

Mjenjač: Automatski, sada standardno dostupan

Mjenjački prijenosnik 9G-TRONIC je unapređen i prilagođen radu sa ISG-om i ugrađuje se u sve modele C-Klase. Elektromotor, elektronika pogonskog sistema i hladnjak mjenjačkog ulja sada su premješteni u sam prenosnik ili na njega. Na ovaj način eliminisani su prethodno potrebne cijevi i vodovi, što nudi prednost u pogledu prostora za instalaciju i težine. Pored toga, povećana je efikasnost prijenosa. Između ostalog, optimizovana interakcija sa električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje protok mehaničke pumpe za 30 procenata u poređenju za prethodnim modelom – što je dobro za efikasnost. Pored toga, koristi novu generaciju potpuno integrisane kontrolne jedinice menjačkog prijenosnika sa više-jezgarnim procesorom i novom tehnologijom konstrukcije i povezivanja. Pored povećane računarske snage, drastično je smanjen i broj električnih interfejsa, a težina kontrolne jedinice mjenjačkog prijenosnika je smanjena za 30 posto u poređenju sa prethodnim modelom.

Kod modela sa pogonom na sva četiri točka 4MATIC, sistem pogona je unaprijeđen. Novi pogon prednje osovine omogućava prijenos viših nivoa obrtnog momenta uz idealan raspored osovinskog opterećenja za dinamiku vožnje. Štaviše, ovo ima značajnu prednost u težini u poređenju sa odgovarajućom komponentom u prethodnoj seriji – doprinos smanjenju CO2. Tehničari su takođe uspeli da smanje trenja u novom razvodnom kućištu. Uz sve navedeno u pitanju je zatvoreno uljno kolo koje ne zahteva posebno hlađenje.

Plug-in hibridi sa električnim dometom od oko 100 km (WLTP)

Četvrta generacija plug-in hibrida uslijedit će ubrzo nakon lansiranja. Elektrifikacija čini veliki korak naprijed, dok se koriste isti osnovni motori. Sa električnom snagom od 95 kW (129 hp) i potpuno električnim dometom od oko 100 km (WLTP), C-Klasa plug-in hibrid će u mnogim slučajevima raditi u potpuno električnom režimu – i tokom mnogo dana bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U pitanju je dvo-litarska varijanta ultra-modernog četvoro-cilindarskog motora M 254. Kompletni paket ne samo da je visoko efikasan, već je i izrazito sportski. Slede dizel plug-in hibrid modeli limuzine i karavana.

Novi visokonaponski sistem je kompaktniji i snažniji, dok je broj visokonaponskih veza znatno smanjen. Integracija energetske elektronike u kućište mjenjača smanjuje potreban prostor za ugradnju, istovremeno pojednostavljujući postupke montaže u proizvodnom pogonu.

Visok nivo gustine energije hibridne pogonske jedinice je ostvaren korištenjem stalno pobuđenog sinhronog motora sa unutrašnjim rotorom. Obrtni momenat električnog motora od 440 Nm dostupan je od samog pokretanja što rezultira visokom agilnošću i dinamičnim voznim performansama. Puna električna snaga dostupna je do brzine od 140 km/h.

Visko-naponsku (HV) bateriju razvio je interno Mercedes-Benz AG. Dio je četvrte generacije porodice baterija i predstavlja logičan dalji razvoj prethodne generacije. Sastoji se od 96 ćelija u takozvanoj konfiguraciji vrećice. Ukupan kapacitet baterije je 25.4 kWh, što dovodi do značajnog povećanja električnog dometa na oko 100 km. Uzimajući u obzir veliku gustinu energije baterije, HV baterija ima unutrašnji sistem hlađenja. Sistem upravljanja toplotom stoga može da kontroliše radnu temperaturu nezavisno od kontrole  klime u unutrašnjosti vozila. Čak i kad se baterija potpuno isprazni, može se potpuno napuniti za oko 30 minuta pomoću opcionog DC punjača od 55 kW. Standardni punjač od 11 kW (u zavisnosti od tržišta) dostupan je za trofazno punjenje preko Wallbox uređaja koji je priključen na kućnu mrežu naizmenične struje.

Pozicioniranje baterije u vozilu donosi svakodnevne prednosti u poređenju sa prethodnim modelom: nema više stepenika u prtljažniku i moguć je utovar dugačkih predmeta. Ovo poboljšanje je posebno primetno kod karavan verzije: dužina poda prtljažnika je povećana je za 63 mm na 1043 mm. Visina prtljažnog prostora je povećana za 150 mm na 732 mm. U poređenju sa prethodnim modelom, kapacitet prtljažnika se povećao za 45 litara na 360 litara, dok sa preklopljenim zadnjim sjedištima, model karavana može primiti čak 1375 litara (40 litara više).