Puni Gas

Bugattijev bolid ima klimu koja može ohladiti trosobni stan

Sve je kod Bugattija predimenzionirano i kompleksno i za to postoji dobar razlog.

Klimu o kojoj smo još prije desetak godina sanjali, kako u stanu tako i u autu, danas uzimamo zdravo za gotovo. Radi se o gotovo pa standardnoj opremi kojoj ne pridajemo pažnju sve dok ne otkaže poslušnost.

U Bugattiju sistem klimatizacije shvataju jako ozbiljno. Uostalom, moraju savršeno zadovoljiti i najzahtjevnije kupce koji su za auto dali debelo preko milion eura, a klima mora besprijekorno raditi i pri 400 km/h kad srce nesnosno lupa dok ruke vozača grčevito drže upravljač i znoje se.

Za sve to brine se Julie Lemke, termodinamičarka koja je i doktorirala na temu klimatizacije u automobilima. Od 2013. godine je u autoindustriji, a zadnje četiri godine radi u Bugattiju.

Raspolaže snagom hlađenja od čak 10 kW, što je dovoljno da učinkovito hladi trosoban stan površine 80 kvadratnih metara

Odmah na početku Lemke naglašava kako Bugatti mora zadovoljiti sve prohtjeve. Evropljani vole voziti na 21-22 stepeni Celzijusa, Amerikanci koji stepen niže, a pritom niko ne želi čuti buku ventilacije. Klima je jedini obavezni dio automobila koji mora ostati nevidljiv i nečujan.

Drugi bitan faktor je brzina. Klimatizacija je u Bugattijevim automobilima promjenjiva s brzinom, a do 250 km/h uzima vanjski zrak na klasičan način kao svaki auto, kroz otvore ispod vjetrobrana. Tu su i otežavajuće okolnosti poput vjetrobranskog stakla, koje je pod uglom od 21,5 stepeni površine 1,23 kvadratna metra, a to omogućava zagrijavanje kabine sunčevom energijom. Bira li se Sky View opcija, zadaća klima-uređaja je još i teža.

Zbog svega toga Bugattijeva klimatizacija je izuzetno moćna. Vjerovali ili ne, ona raspolaže snagom hlađenja od čak 10 kW, što je dovoljno da učinkovito hladi trosoban stan površine 80 kvadratnih metara.