Ekonomija

Dolaze na posao samo utorkom, srijedom i četvrtkom: Kako izgleda novi život bankarske elite

Novi fenomen zahvatio je londonsko financijski centar City of London. Mladi finansijaši naime blještavilo londonske finansijske četvrti rado mijenjaju za koji sat duže u krevetu, i to i prije i nakon vikenda. Tokom 20. stoljeća za bankare su bila karakteristična prugasta odijela, u 80-ima kožni notesi marke Filofax i ljubav prema Margaret Thatcher. U novije vrijeme bili su to i noćni izlasci, različiti stimulansi i sklonost kockanju. No to se baš i ne može reći za novu generaciju bankara. Oni imaju svoj sistem kako dolaze na posao.

Oni radije ostaju kod kuće i obavljaju sastanke preko Zooma. Tradicionalna mjesta na kojima su prijašnji bankari razmjenjivali tračeve tokom i nakon posla sada zjape prazna. Prema podacima stranica Placemake.io i Visitor Insights, na ulicama grada tokom prošle godine bilo je za 55 posto manje ljudi nego 2019., piše Politico.

Sve se promijenilo

Više je razloga za to. Prvo je tu bio Brexit, pa je došla pandemija covida i promijenila način na koji ljudi rade. Dodajte još tome rast troškova života zbog kojih su porasli i troškovi prijevoza, mnogobrojne štrajkove željezničara, a onda i veću osviještenost ljudi o važnosti uravnoteženog odnosa između poslovnog i privatnog života.

Mnogi bankari ističu da je ponedjeljkom i petkom izrazito malo ljudi u uredu. Zato se baš i ne isplati dolaziti tim danima na posao. I dalje su to ozbiljni radnici poput onih koji su 80-ih bili sinonim za kulturu napornog rada. Oni ambiciozni među milenijalcima danas žele malo više vremena za sebe.

Otišli tamo gdje je jeftinije

Ipak, kako ističe direktor Morgan McKinleyja Hakan Enver, broj ljudi koji rade u londonskom finansijskom sektoru sada je i puno manji nego što je nekad bio. Dosta finansijskih ustanova preselilo se ili na kontinent ili izvan Londona - u jeftinije gradove poput Birminghama i Milton Keynesa.

TWaTove sad pokušavaju namamiti nazad u urede atraktivnim zgradama i sadržajima. Tako neke poslovne zgrade imaju i spa-kutak i zid za penjanje. Iz City of Londona kažu da je posjećenost kvarta sada na 80 posto od one prije pandemije. Tato su pokrenuli kampanju 'Destination City' kako bi Square Mile (poznatiji naziv ovog kvarta) pretvorili u odredište za slobodno vrijeme.