Film

Filmski teoretičar objavio isječke iz ‘Isijavanja’ koji su izbezumili obožavatelje kultnog filma: ‘Ovo je da se smrzneš!’

Filippo Ulivieri stručnjak je za filmove Stanleyja Kubricka, a sada je na svom Twitteru objavio neobične detalje iz "Isijavanja"

Filippo Ulivieri stručnjak je za filmove Stanleyja Kubricka, a sada je na svom Twitteru objavio neobične detalje iz "Isijavanja" koji su izbezumili obožavatelje kultnog filma.

“Primijetio sam nešto čudno što se događa u Isijavanju. Istina, događa se puno čudnih stvari u Isijavanju, ali ovo je zaista čudno“, napisao je Ulivieri.

Napisao je kako je primijetio da Jack Nicholson, koji u filmu glumi Jacka Torrencea, gleda ravno u kameru.

“Ne govorim o tome kada gleda u kameru jer razgovara s nekim drugim. Ova vrsta kadra naziva se subjektivna kamera – tehnika koja publiku smješta u perspektivu lika".

Dodao je kako je primijetio da u filmu postoje brojni trenuci u kojima Jack Torrance gleda u kameru iako nema koga pogledati.

Napisao je da Nicholson u scenama "Isijavanja" svaki put kad gleda direktno u kameru, to učini “vrlo kratko”.

“To se može dogoditi dok se oči kreću iz jedne tačke u prostoru u drugu. Ali obično kao da Jack baca kratak pogled na nešto, kao da viri“, objasnio je.

Kritičar upozorava kako se to događa samo s Jackom Nicholsonom, odnosno kako nijedan drugi glumac u filmu to ne radi.

Ulivieri piše i kako ovaj bizaran detalj "Isijavanja“ ne može biti slučajan” te je uvjeren kako je riječ o svjesnoj namjeri reditelja. Kao argument navodi trenutak iz dokumentarca "Snimanje filma Isijavanje" u kojem Kubrick eksplicitno traži od Nicholsona da “pronađe način da pogleda dolje, tačno tamo gdje je kamera”.

Kritičar dodaje kako ovim potezom gledatelj više nije samo “promatrač događaja”, već postaje dio priče koja se priča.

“Ako ovaj pogled u kameru nešto znači, za mene to znači da mi nismo sigurni od Jackovog bijesa. Zna gdje smo. Možda će doći po nas”, tvrdi teoretičar.

Ulivieri sugerira kako je Kubrick stvorio “film koji se igrao konvencijama žanra”, protiveći se “dramaturškim normama i filmskoj gramatici”.