ACTIVE AIR SKIRT

Hyundai i Kia imaju novi sistem: Povećava domet električnih vozila, smanjujući otpor zraka

AAS kontrolira protok zraka, koji ulazi ispod donjeg dijela branika, i učinkovito kontrolira turbulenciju koja se stvara oko točkova vozila

Hyundai Motor Company i Kia Corporation predstavili su novu tehnologiju Active Air Skirt (AAS), koja smanjuje aerodinamički otpor koji se stvara tokom vožnje pri većim brzinama, poboljšavajući domet i stabilnost električnih vozila. AAS kontrolira protok zraka, koji ulazi ispod donjeg dijela branika, i učinkovito kontrolira turbulenciju koja se stvara oko točkova vozila. U eri električnih vozila natjecanje u osiguravanju boljeg dometa vožnje s jednim punjenjem postalo je žestoko pa su razumljiva i ove aerodinamičke inovacije.

Aerodinamičke performanse imaju značajan utjecaj ne samo na performanse, već i na stabilnost vožnje te buku. Proizvođači, stoga, istražuju različite mjere za smanjenje koeficijenta otpora zraka (Cd). AAS je ugrađen između prednjeg branika i prednjih točkova vozila i skriven je tokom normalnog rada, ali radi pri brzinama iznad 80 km/h kada aerodinamički otpor postane veći od otpora kotrljanja i ponovno se uvlači kada brzina vozila padne ispod 70 km/h. Razlika u brzinama izvlačenja i je zbog sprečavanja prečestih aktiviranja sistema u određenim rasponima brzina.

Učinkovitije je u poboljšanju aerodinamičkih performansi pokriti samo dio ispred gume jer je pod ravan i ne stvara zračne turbulencije. Sistem poboljšava trakciju vozila i stabilnost pri velikim brzinama. AAS također može raditi pri brzinama većima od 200 km/h. To je moguće zahvaljujući primjeni gumenog materijala na donjem dijelu, koji smanjuje rizik od pucanja i oštećenja tokom vožnje pri velikim brzinama i osigurava trajnost. Testovi tehnologije Active Air Skirt na modelu Genesis GV60 otkrivaju da je koeficijent otpora (Cd) smanjen za 0,008, smanjujući otpor za 2,8%. Ovo je vrijednost s kojom se može očekivati dodatno poboljšanje dometa od oko 6 kilometara. Hyundai Motor i Kia prijavili su patente u Južnoj Koreji i Sjedinjenim Državama te planiraju razmotriti masovnu proizvodnju nakon ispitivanja izdržljivosti i performansi.