Puni Gas

Kako sigurno voziti po snijegu i ledu? Ovo je 8 važnih savjeta

Zima je u punom jeku, a vožnja po snijegu i ledu ne samo da može biti nezgodna, već i iznimno opasna. Uz smanjeno prianjanje i često ograničenu vidljivost, od vitalnog je značaja da se pravilno pripremite i znate kako se nositi s takvim uvjetima.

Stručnjaci za zimsku vožnju iz britanskog Chill Insurancea sastavili su nekoliko vrhunskih savjeta koje biste trebali pročitati prije nego sjednete u automobil.

1) Ako zaglavite u snijegu…

Mnogi vozači su barem jednom zaglavili u snijegu. Iako veliki snježni zanosi nisu prečesti na našim prostorima, potreba da se izvučete iz snijega može se dogoditi češće nego mislite. Pobrinite se da imate malenu lopatu u prtljažniku, a još jedan koristan savjet je imati prazne vreće za krompir. Ako vam se automobil zaglavi u snijegu, možete ih staviti pod točkove kako biste zaustavili njihovo okretanje na mjestu.

2) Dobra vidljivost

Provjerite jeste li očistili sav snijeg i led sa svjetala vašeg automobila prije nego što krenete. Obavezno obratite pažnju i na maglenke. Biti viđen jednako je važno kao i vidjeti. Kada čistite vjetrobransko staklo, koristite strugač ili sprej za odleđivanje – nikada ne sipajte vrelu vodu jer bi tako staklo moglo puknuti.

Stručnjaci iz Nationwide Vehicle Contractsa predlažu korištenje alkoholnog spreja za brzo uklanjanje snijega i leda s vjetrobranskog stakla. Sve što trebate je mlaka voda iz slavine, boca s raspršivačem i malo alkohola.

3) Plastična vrećica na retrovizorima preko noći

Ako očekujete mraz preko noći, stavite plastičnu vrećicu preko svakog retrovizora. Vrećice vežite elastičnom trakom. Kada ih uklonite sljedećeg jutra, vaša vanjska ogledala trebala bi biti bez leda.

4) Gazni sloj na gumama

Gazni sloj na vašim gumama vrlo je važan kad je u pitanju vožnja po snježnim uvjetima. Gazišta gume poboljšavaju prianjanje i pomažu pri kočenju. Premda je minimalna zakonom dopuštena dubina gaznog sloja za sve gume osobnih automobila u Evropi 1,6 mm, sigurnije je zamijeniti ih pri najmanje 2 mm. Zimske gume s dubinom gaznog sloja manjom od 4 mm u suštini prestaju biti zimske gume, a granica trošenja zakonom je zadana u nekim državama.

5) Razmak u prometu

Stručnjaci za automobilizam iz Halfordsa ističu još jedan važan savjet kada ste na cesti po snijegu ili ledu. Pazite da ostavite dovoljno prostora između sebe i automobila ispred. To je zato što je vaš put kočenja značajno povećan zbog smanjenog prianjanja i stoga će vam trebati više vremena i prostora da sigurno zaustavite ili usporite svoj automobil.

6) Vozite 'uglađeno'

Kad vozite s malo prianjanja, ključno je biti što pažljiviji s komandama upravljanja. To uključuje kočenje, volan i promjenu brzina. Iznenadni i nagli pokreti povećat će šanse za proklizivanje.

7) Ne zaustavljajte se na brdu

Ako možete predvidjeti da ćete se morati zaustaviti na brdu, pričekajte na dnu. Na nagib krenite kada ste sigurni da ćete moći prijeći cijeli put bez potrebe za zaustavljanjem. Razlog tomu je što bi se vaš automobil mogao boriti s kretanjem na nagibu. Ne pokušavajte ni ubrzati uzbrdo, jer to može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom.

8) Ostanite u višim brzinama

Ovdje ne mislimo na brojku koja pokazuje brzinu kretanja automobila, već stepe vašeg mjenjača. Naime, kada su uvjeti stvarno zaleđeni, pokušajte biti u što većoj brzini, jer će to pomoći vašim gumama da prijeđu zaleđenu površinu bez previše gubitka prianjanja.