žale se i na naknade

Komisija za opoziv Mandića: Bili smo izloženi medijskom linču i pritiscima

Komisija za provođenje postupka opoziva načelnika Općine Centar Sarajevo Srđana Mandića održala je 5. hitnu sjednicu.

Podsjetimo, inicijativu za referendum o opozivu Mandića su podnijeli zastupnici Naroda i pravde (NiP) uz podršku opozicije u Općinskom vijeću Centar, no ovaj je, prema svemu sudeći, referendum propao.

U današnjem saopćenju, Komisija, čiji je predsjednik Anaid Redžović, zaključila je sljedeće:

Sačinili plan

⦁ Komisija konstatuje da je od formiranja, po zahtjevu načelnika Općine Centar sačinila preliminarni finansijski plan kao i operativni plan iz kojih je na jasan način iskazan okvirni Budžet potrebnih finansijskih sredstava za provođenje referenduma. Nakon što smo dostavili navedene akte načelnik je zatražio detaljan finansijski i operativni plan. Komisija je bila prinuđena da samostalno i bez odgovarajuće podrške nadležnih službi iste sačini i dostavi (iako su predstavnici općinskih službi pozivani u više navrata na sjednice Komisije).

⦁ Od objave Odluke o pokretanju opoziva u Službenim novinama Kantona Sarajevo, tačnije 17.08.2023.godine potrebene nabavke nisu pokrenute do 31.10.2023.godine (te shodno tome tome Komisija nije imala potrošni materijal za rad koji nam nije dostavljen ni do danas).

⦁ Odsjek za Javne nabavke je trebao u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama istražiti tržište, utvrditi specifikaciju te izraditi tendersku dokumentaciju.

⦁ Komisija je bez podrške i saradnje nadležnih službi na zahtjev Službe za zajedničke i tehničke poslove sačinila specifikaciju iako to nije bilo u njenoj nadležnosti (što je i navela u specifikaciji) kao i nacrte Ugovora.

⦁ Općinske službe su postupile po specifikaciji 31.10.2023. godine, koja im je dostavljena od strane Komisije 17.10.2023.godine, dakle tek nakon 14 dana, a s ciljem opstrukcije opoziva, a što se može logično zaključiti po proteku vremena.

Ispoštovali zahtjeve

⦁ Komisija je bez obzira što gore navedeno nije bilo u njenoj nadležnosti u cilju sprovođenja referenduma i korektne saradnje ispoštovala sve tražene zahtjeve i informacije od strane nadležnih Službi, iako je načelnik svojim aktom broj: 10-45-649/23-1 od 24.8.2023. godine naložio Komisiji da se ne smije obraćati državnim službenicima.

⦁ Načelnik je maliciozno od početka rada Komisije obavještavao javnost da Komisija ne sarađuje sa nadležnim službama, da ih ne informiše, dok su službenici koji su prisustvovali pojedinim sjednicama informisali Komisiju da oni ne mogu postupati bez saglasnosti načelnika, te shodno tome nisu ništa ni poduzimali (što je zapisnički konstatovano).

⦁ Na više naših upita koje smo uputili Službi za zajedničke i tehničke poslove, Odsjeku za javne nabavke, općinskom načelniku, sekretarki Općine (tri Urgencije je komisija poslala navedenim službama i licima) da li je pokrenuta nabavka glasačkih listića, konkretnog odgovora nije bilo, bez obzira na navedeno Komisija je nastavila sa radom shodno propisanim obavezama i rokovima utvrđenim Uputstvom i operativnim planom. Napominjemo da u toku rada nismo imali kontinuiranu podršku državnog službenika što je jasno definisano Odlukom Općinskog vijeća kao i za sva druga radna tijela Službe za poslove općinskog vijeća. Također, napominjemo da akti usvojeni na prvih pet sjednica nikada nisu protokolisani, a isti su otpremljeni van Organa uprave kao ni zapisnici sa sjednica. Komisija ni do danas nije informisana na koji način su akti otpremljeni bez broja protokola i koja je pravna snaga istih iako smo u više navrata ukazivali na ovaj problem.

Glasački listići

⦁ Pored toga sto je Komisija tek 06.11.2023. godine zvanično obavještena da su nadležne službe pokrenule postupak nabavki glasačkih listića, koverti i štamparskog materijala putem konkurentskog zahtjeva, dana 07.11.2023.godine Komisiji su od strane Službe za zajedničke i tehničke poslove dostavljeni zahtjevi za pojašnjenje tenderske dokumentacije od strane ponuđača, dok je 09.11.2023.godine od strane iste Službe, Komisiji dostavljen e-mail sa zahtjevom za izradu izjašnjenja na dvije žalbe koje su dostavljene u prilogu.

⦁ Po odredbama Zakona o javnim nabavkama, kao i drugim zakonskim i podzakonskim propisima kojima se uređuje nadležnost i opis poslova Komisije ista nije nadležna, već ugovorni organ da u postupku javnih nabavki daje pojašnjenja tenderske dokumentacije i postupa po žalbama, o čemu smo navedenu Službu i obavijestili, jer bi protivno postupanje od navedenog Komisiju dovelo da traženim postupanjem krši odredbe Zakona o javnim nabavkama.

⦁ Ovim putem vas obavještavamo da je donošenje odluke o eventualnom produženju ili obustavi postupka opoziva načelnika u nadležnosti Općinskog vijeća, pa sve insinuacije izrečene u sredstvima javnog informisanja da je Komisija ta koja će donijeti odluku o obustavi postupka javnih nabavki i postupka opoziva su krajnje neozbiljne.

Mjesečna naknada

⦁ Također NAPOMINJEMO da je Komisija formirana Odlukom Općinskog vijeća, kojom je između ostalog propisana i visina mjesečne naknade, te da Komisija aktivno i profesionalno radi od augusta mjeseca iako je bila izložena medijskom linču i pritiscima (zbog kojeg su pojedini članovi davali ostavke, jer su prozivani u sredstvima javnog informisanja po ličnoj i profesionalnoj osnovi). Komisija se obraćala općinskom načelniku kao i nadležnoj službi za finansije s upitom o isplati istih, ali do danas niti je dobila odgovor niti je plaćena za svoj rad, tj. za četiri mjeseca; august, septembar, oktobar i novembar. Naglašavamo da smo tokom rada bili izloženi uvredama i okarakterisani kao traljava i nesposobna Komisija, lažnim optužbama da smo inicirali cijepanje javnih nabavki, da smo neovlašteno snimali i distribuirali snimke trećim licima što je dovelo do povrede našeg ugleda i časti u javnosti, a što je rezultiralo i na naš profesionalni rad van ove Komisije.

⦁ Napominjemo da od strane općinskih vijećnika nije bilo miješanja u naš profesionalni rad, do sada smo radili isključivo na osnovu zakonskih i podzakonskih propisa, redovno izvještavali Općinsko vijeće o svim aktivnostima i to je bio jedini vid komunikacije sa istim, bez obzira što je sam postupak opoziva od strane općinskog načelnika i službi okarakterisan kao lični linč.