Wrangler

Kralj terenaca stigao je u Evropu

Svi ljubitelji terenske vožnje dobro znaju šta je to Rubicon: 22 milje duga cesta u Sierra Nevadi koja povezuje Georgetown i Lake Tahoe legendarna je off-road staza koju mogu proći samo najsposobniji i najbolje pripremljeni terenski automobili. Po toj se cesti zove i najbrutalnija izvedenica Jeepa Wrangler, koju pokreće dvolitreni turbo motor s 272 KS i 637 Nm okretnog momenta, ali i odgovarajuće potrošnje koja je deklarirana na 11 litara, a u praksi je i znatno viša.

Međutim, postoji i drugi način da se dobiju iste performanse, a Jeep ih zove 4xe.

Naime, objavljeno je kako Jeep u Evropi počinje s prodajom najnovije generacije svog Wranglera sa spomenutom oznakom, koja označava vrlo zanimljivi hibridni pogon. Uz dvolitreni turbo benzinac u automobilu rade još čak dva elektromotora: onaj postavljen sprijeda ima 33 kW (44 KS) te radi sinkrono s benzinskim motorom. Jednostavnim rječnikom, služi kao svojevrsni “električni turbo” koji, s jedne strane, daje dodatnu snagu kada je to potrebno, a ako snage ima viška, pretvara se u generator koji strujom puni bateriju kapaciteta 17 kWh. Drugi je elektromotor spojen na 8-brzinski automatski mjenjač, snažan je tačno 100 kW te može pokretati automobil potpuno samostalno. Doseg je nekih 30 do 40 kilometara, ali i to je jako dobro za korištenje u gradu. Kombinirano, snaga pogonskog sklopa Wranglera 4xe je 375 KS, što je i više nego dovoljno da terenac svlada i najteže moguće izazove.

Hibridni je Wrangler dostupan u verzijama Sahara i Rubicon, a obje su pune modernih rješenja. Naprimjer, tu su dodirni zaslon promjera 12.3 inča, peta generacija Uconnect sustava koji putem Android operativnog sistema upravlja različitim digitalnim sadržajima, postavkama i uslugama. Inače, ima tu još puno drugih zanimljivih funkcija kao što je istovremeno spajanje dva mobilna telefona putem Bluetootha ili tvornički ugrađena najnovija generacija Tom Tom navigacije. Što se tiče vanjštine, sva su svjetla sada LED tehnologije, novi je dizajn naplataka, a vjetrobransko je staklo od Gorila Glassa.

I konačno, ono što Wrangler Rubicon čini najsposobnijim terencem na svijetu dio je opreme i hibridne varijante: Dana 44 stražnja osovina, Rock-Track prijenos s odnosom u “low” režimu rada oid 4:1, Tru-Lok zaključavanje diferencijala te 17-inčni aluminijski točkovi s terenskim gumama firme BFGoodrich.