analiza izvještaja

Naučnici utvrdili da optimalan broj koraka nije 10.000. To je ustvari marketinški trik, ovo je stvarni izračun

Broj koraka, koliko koraka je potrebno dnevno

Konvencionalna mudrost nas tjera da vjerujemo da putovanje do dugog i zdravog života određuje broj koraka. Tačnije njih 10.000 dnevno. Svaki dan.

Za one koji žive više sjedilačkim načinom života, to je cilj za čije održavanje treba malo truda. Već neko vrijeme znamo da je također gotovo sigurno pogrešno.

Analizirajući podatke o desecima hiljada ljudi na četiri kontinenta prikupljene između 15 postojećih studija, tim istraživača došao je do ugodnije brojke: optimalan broj je vjerovatno bliži 6000 koraka dnevno, ovisno o vašoj dobi.

Bilo što više vjerovatno neće dodatno smanjiti vaše šanse da posrnete u ranu grobnicu.

"Dakle, ono što smo vidjeli je ovo inkrementalno smanjenje rizika kako se koraci povećavaju, sve dok se ne smanji", rekla je epidemiologinja Univerziteta Massachusetts Amherst Amanda Paluch kada je studija objavljena u martu 2022.

"I izjednačavanje se dogodilo pri različitim vrijednostima koraka za starije u odnosu na mlađe odrasle osobe."

Ljudi su u osnovi stvoreni za kretanje. Evolucija je usavršila našu fiziologiju da hodamo na velike udaljenosti, lako odbacujemo toplinu dok tikamo naprijed-nazad poput obrnutih njihala po krajoliku u potrazi za hranom i vodom.

To znači da su naš metabolizam, kardiovaskularna kondicija, utjecaj na naše kosti i mišiće, pa čak i naše mentalno zdravlje, usklađeni da cijene dobro planinarenje. Uguravanje bilo kakve vrste šetnje u naš pretrpani raspored dobro će nam poslužiti jer će nam pomoći da živimo duže, zdravije i sretnije.

To je lakše reći nego učiniti za one u stisci s vremenom ili bez motivacije, zbog čega su tehnološke kompanije izumile male uređaje koji nam pomažu pratiti broj koraka koje poduzimamo svaki dan.

Prije pola stoljeća, kompanija Yamasa Clock and Instrument Company iz Japana pokušala je unovčiti buku koju su ostavile Olimpijske igre u Tokiju 1964. proizvevši pedometar koji su nazvali 'Manpo-kei' – riječ koja se prevodi u 10.000 koraka.

Zašto 10.000? Dobri stari marketing. To je lijepa, okrugla brojka koja zvuči dovoljno naporno da bude cilj, ali dovoljno dostižna da vrijedi težiti. Ono što mu ne ide jeste da nema nikakvu naučnu podlogu.