Raportova recenzija nedjeljom | Blonde: Eksploatacija Marilyn Monroe

Blonde je nevjerovatno frustrirajući film za svakoga ko zaista zna nešto o Marilyn Monroe. S jedne strane, Ana de Armas radi fantastičan posao u oživljavanju glumice. S druge strane, predugačak, eksplicitan i nepovezani scenario čini ga teškim za gledati. Srećom za one koji će ga vidjeti na Netflixu, možete ga pauzirati i gledati prema svom rasporedu.

Monster: The Jeffrey Dahmer Story

Day Shift

Beast

Rings of Power

Better Call Saul

Zasnovana na romanu Joyce Carol Oates, Blonde miješa činjenice i fikciju. Ovdje Marilyn – rođena Norma Jeane – provodi svoj život s dvije opsesije. Prvo, ona ima "daddy issues". Njena majka (Julianne Nicholson) govori svojoj maloj kćeri da će njen otac jednog dana ponovo ući u njihove živote. Kako je majka prikazana kao mentalno nestabilna žena koja pokušava da udavi svoju kćer i na kraju je institucionalizovana, nema razloga da se bilo šta što kaže prihvati kao istina. Film se, međutim, stalno vraća slici čovjeka koji bi mogao biti Marilynin otac.

To dovodi do toga da je koristi i zlostavlja niz starijih muškaraca. Silovao ju je šef studija koji ju je unajmio, pretukao je "Sportista" (Bobby Canavale kao Joe DiMaggio), eksploatisao “Dramski pisac” (Adrien Brody kao Arthur Miller), i prisilio je na oralni seks “Predsjednik” ( Caspar Phillipson kao John F. Kennedy). Ona također ima trojku sa Edwardom G. Robinsonom, Jr. i Charlie Chaplinom, Jr., koji imaju svoje probleme s tatom. Čini se da je poruka da ju je njena čežnja za ocem kojeg nikad nije poznavala učinila ranjivom prema ovim muškarcima.

Njena druga opsesija je želja da i sama bude majka. U stvarnom životu, Monroe je patila od pobačaja, ali ovdje se podvrgava dva abortusa protiv svoje volje i gubi još jednu trudnoću padom. Postoje stručne rekreacije nekih prepoznatljivih Monroeovih trenutaka bez obzira na stvarnu historiju. Ovdje se lomi i odlazi sa seta filma “Neki to vole vruće”, tugujući zbog pobačaja koji se, zapravo, dogodio nakon što je završila snimanje filma.

Dodajući na tešku zbrku svog scenarija, pisac/režiser Andrew Dominik se kreće naprijed-natrag između crno-bijelog i kolornog snimka bez ikakvog lako uočljivog razloga. Ponovno stvaranje Monroe onako kako se pojavila u crno-bijelom filmu ima smisla, ali druge scene manje.

Spasilačka milost Blonde je de Armas, koja projektuje mnoge aspekte Monroeine persone: njenu ranjivost, njen humor, njenu seksualnost i njenu često zanemarenu inteligenciju. Često birana u filmove kao "glupa plavuša", bila je sve samo to ne, iako je tu ulogu mogla odigrati dobro. Ovdje, kada spominje Čehova i Dostojevskog, pitaju je ko joj je to rekao, a ispitanici nisu mogli vjerovati da ih je ona sama pročitala.

Film je dostupan na Neflixu