Raportova recenzija nedjeljom | Fast X: Jason Momoa krade show u suludom spektaklu koji mijenja zakone gravitacije

Jedina obmanjiva stvar u vezi s filmovima Fast and Furious jeste to što se ljudi koji stoje iza njih pretvaraju da su to još uvijek filmovi o automobilima.

Nemojte da vas razgovor o obrtajima i sistemima ubrizgavanja goriva zavaraju: ova je franšiza davno ušla u drugu brzinu. Tačnije, 2011. je krenula s Fast Five, filmom koji je Fast and Furious učinio hibridnom franšizom superjunaka/superšpijuna/super-pljačke kakva je danas. Od tada, ono što je nekada bilo svježe (i prilično smiješno) središte, zavrtjelo je svoje kotače u zemlju. Što nas dovodi do Fast X-a.

Citadel

Guardians of the Galaxy Vol. 3

Beef

Air

The Pope's Exorcist

Negativac u ovom posljednjem poglavlju sage je Dante Reyes (nekadašnji i budući Aquaman Jason Momoa), sin brazilskog antagonista dilera droge iz Fast Five. Fast X počinje recikliranom scenom iz Fast Five koja prikazuje Danteovog oca Hernana (Joaquim de Almeida) kako doživljava svoj kraj u vrhunskoj pljački banke/potjeri automobilom tog filma. To je zanimljiv izbor jer otkriva gdje je trenutna inkarnacija serije zapravo započela. Također podsjeća dugogodišnje fanove o čemu su ovi filmovi nekada govorili - potjera automobilima na kraju Fast Five je sjajna, bolja od bilo čega u Fast X - i o čemu se sada navodno radi.

Odgovor na taj posljednji dio je, naravno, porodica. Fast X nije mogao jasnije istaknuti ovu temu. Ovo je film bez podteksta, gdje likovi iznose svoje motivacije i objašnjavaju šta će učiniti najjasnijim izrazima neposredno prije nego što to učine. ("To je velika bomba!", kaže lik u jednom trenutku, nakon otkrivanja spomenute velike bombe. "Idem ubiti tipa koji pokušava deaktivirati moju bombu," Dante kaže pratiocu nekoliko minuta kasnije.) Ova tupost uglavnom izaziva kikotanje kod publike. Ali korisno je u smislu da će se, ako gledatelju slučajno propusti jednu od brojnih referenci Fast X-a na druge filmove iz franšize, drugi lik pojaviti da objasni vezu nekoliko trenutaka kasnije.

Fast X također izlaže glavni plan studija Universal za franšizu stalnim naglašavanjem važnosti nasljeđa i prenošenja znanja kroz generacije, preventivno postavljajući buduće rebootove gdje Dominic Toretto (Vin Diesel) predaje ključeve automobila svom sinu Little B ( Leo Abelo Perry) nakon završetka epskog trodijela tekuće sage.

Fast X predaje štafetu u pogledu svojih sporednih likova, predstavljajući dva nova člana "Agencije" koja kontrolira sudbine Doma i njegove ekipe. Tess (Brie Larson) je kćerka gospodina Nobodyja Kurta Russella, koji se trenutno "skriva" (čitaj: vjerojatno će se pojaviti u post-creditu u nekom trenutku) nakon što je njegov avion upao u zasjedu na početku prošlog filma. Aimes (Alan Ritchson) je nasljednik gospodina Nobodyja koji želi uhvatiti Doma i njegove prijatelje, sve dok to ne prestane raditi.

Novi likovi povezani sa starim likovima također se pojavljuju na strani dobrih momaka, a naši poznati prijatelji — Letty (Michelle Rodriguez), Mia (Jordana Brewster), Han (Sung Kang), Tej (Chris “Ludacris” Bridges), Roman ( Tyrese Gibson) i Ramsey (Nathalie Emmanuel) — također su tu. Jakob (John Cena), antagonist iz prošlog filma, uključen je u Domov krug povjerenja, a čak i super-hakerka Cipher (Charlize Theron) pokazuje privremenu odanost ekipi. I to ne uključujući cameo nastupe.

U ovom trenutku svojih života, Dom i Letty su se skrasili i postali čestiti roditelji - oni koji drže pištolje s prigušivačima u svojim noćnim ormarićima, ali svejedno čestiti roditelji. Svojim životima i poslu pristupaju s krajnjom ozbiljnošću, bilo da pokušavaju zaustaviti bombu ili podučavati malog B-a užadi. To ih čini dvama najmanje uvjerljivim likovima u filmu. Njihovi partneri u zločinu (ili herojstvu, ovisno o tome na koji film mislite), u međuvremenu, još uvijek su kao u starim vremenima. No dok je Han na aplikacijama za spojeve, a Tej i Roman i dalje provode dane zafrkavajući jedno drugo, gegovi se počinju činiti ustajalima.

Likovi koji se najviše zabavljaju su novi dodaci franšizi: Cena, koji izvodi varijaciju svog štika iz Peacemakera i u svoje scene unosi zabavnu energiju strica. A Momoa? Pa, najbolji način da se opiše njegova izvedba u ovom filmu je kao neki Joker, koji prihvata haos i destabilizira Domovu širu porodicu dok nosi pastelni lak za nokte i svilene košulje otkopčane do pupka. Čak je ukrao rečenicu iz Dark Knighta kada kaže: “Neki ljudi žele spasiti svijet. Ja ga želim kazniti.”

S obzirom na Domovu naviku stjecanja članova porodice, u Fast X-u ima puno likova s kojima treba ići ukorak. Po potrebi, režiser Louis Leterrier (preuzimajući dužnost od dugogodišnjeg idejnog tvorca Justina Lina, koji je otišao u ranoj produkciji) dijeli ih u paralelne avanture koje putuju svijetom. Neki od njih su uzbudljiviji od drugih: Tej, Roman, Ramsey i Han većinu filma provode kupujući tehnologiju iz podzemlja i družeći se sa starim prijateljima u Londonu, na primjer.

A kada akcija nastupi, to je drugačiji stil nego u najboljim filmovima Fast and Furious. Leterrier je očito pojačao scene jurnjave s CGI-jem, a borba prsa u prsa je snimljena na način gdje niti jedan udarac šakom ili nogom nije prikazan u cijelosti od bacanja do udarca. Cijela je stvar lišena ikakvog osjećaja veličine ili lokacije - i to prije nego što se pojave mučne scene dronom.

Ovaj film je pun referenci na stare dijelove, ponavljajući neke od najboljih vratolomija serije u toplijim sekvencama koje uglavnom otkrivaju kako je ovo bilo zabavnije prvi put. Neiskreno je žaliti se na suptilnost koju ova serija nikada nije imala, ali naglasak na mitu ove franšize uvodi emociju koja je smrtonosna za film kao što je ovaj: dosadu.

Fast X pati od istog stanja kao i noviji MCU filmovi, gdje je toliko opterećen unutarnjom mitologijom da se više čini kao domaća zadaća nego kao zabava uz kokice. “Prošli su dani kada jedan čovjek za volanom automobila može napraviti razliku,” Aimes trezveno obavještava Doma u pripremama za vatreni, akcijski vrhunac koji prkosi fizici, koji naravno uključuje jednog čovjeka za volanom automobila. Aimes je trebao biti u krivu u svom predviđanju, i u krivu što je to uopće pomislio. Ali dani kada je glupa, prenaglašena rečenica poput ove dovoljna da natjera publiku da se vraća ovoj franšizi također blijede.