NOVA AMAZONOVA SERIJA

Raportova recenzija nedjeljom | Mr. and Mrs. Smith: Stigao je rimejk rimejka o špijunima u lažnom braku

Donald Glover, tvorac FX-ove "Atlante" i Amazonove "Swarm", ne radi standardne TV serije. On ide za čudnim, eksperimentalnim, filozofskim i ponekad užasnim. Dakle, kada je glumac/pisac/producent odabran da napravi TV seriju "Mr. and Mrs. Smith" za Amazon, nije bilo za očekivati ništa poput filma Brada Pitta i Angeline Jolie iz 2005., TV serije sa Scottom Bakulom i Marijom Bello iz 1996. ili filma Alfreda Hitchcocka iz 1941. Pa ipak, opet je iznenađenje kako je čudno Glover pogled na priču o vjenčanim špijunima završio.

Argylle

Fargo

Reacher

Beekeeper

Ferrari

"Mr. and Mrs. Smith" govori o dvoje špijuna za neki nepoznati privatni subjekt koji su spojeni u lažnom braku koji počinje postajati istinski romantičnim (u Brangelina filmu par je zaposlen od rivalskih špijunskih agencija i poslani da se međusobno ubijaju).

Stvorili su ga Glover i njegova koproducentica u filmu "Atlanta" Francesca Sloane, a glavni par glume Glover i Maya Erskine ("PEN15"), "Smith" je špijunska serija koja se često ne čini kao da je na tako uobičajenom visoko oktanskom žanru.

Serija ima daleko više blagih razgovora nego napetih akcijskih sekvenci, više neugodnih šala nego duhovitih odgovora i staloženijih večera nego podlih kriminalnih djela. To je tačno ono što bi, recimo, "Atlanta" mogla biti da se umiješalo nekoliko tajnih agenata. Glover nije ništa drugo nego on sam i ima osebujan, naturalistički, nenametljiv stil. Ako ste u potrazi za glamuroznim zezancijama Jamesa Bonda, ovo nije serija za vas. Ni Brad i Angelina ne bi stali u ovaj svijet.

Ali Glover i Erskine jesu, na svoj čudan način. Malo je vjerojatno da će "Smith" izazvati išta osim jakih reakcija. Ili ćete voljeti ovaj vérité stil u špijunskoj drami ili ćete ga apsolutno mrziti. Serija radi, bar s vremena na vrijeme. Postoji šarm u čudnovatosti. Ali u drugim tačkama ogoljena priča graniči s dosadnom. A mnogima će dosadno nadmašiti zanimljivo neobično.

John (Glover) i Jane Smith (Erskine) vijugavi su milenijalci koji mijenjaju svoje stare živote i identitete za visoke plate i visokorizične misije, radeći za tajnovitu korporaciju koja im daje neobjašnjive zadatke i komunicira samo putem izravnih poruka. Upareni kao lažni bračni par, stranci isprva aktivno izbjegavaju bilo kakvu romantičnu ili seksualnu napetost. Ali nakon navale adrenalina misije ili dvije, zajedno padnu u krevet i uđu u neke normalnije bračne tikove (primjerice, ne treba dugo da svađa počne).

Svaka epizoda nalazi par na drugoj misiji za svog anonimnog dobročinitelja, dok prijeti nepoznata kazna za neuspjeh. Tu je šokantno dobra gostujuća glumačka ekipa za svaki epizodni slučaj, uključujući Alexandera Skarsgårda, Sarah Paulson, Sharon Horgan, Rona Perlmana, Paula Danoa, Michaelu Coel, Johna Turturra i Parkera Poseyja. Sve ih je lijepo vidjeti, ali izgledaju jednako zbunjeni što su tamo. Povremeno, John i Jane naiđu na druge Johna i Jane Smith, koji im pomažu razotkriti misteriju svog poslodavca. Ali slučajevi su naknadne misli svake epizode: srž priče je odnos između njih, i sve njihove svakodnevice i ekscentričnosti.

Erskine i Glover su užitak bilo gdje, ali moraju previše raditi da bi stvorili hemiju. Kad je dio premise serije da glavni par ne može držati ruke podalje jedno od drugoga, gledateljima ne bi trebalo biti tako teško vidjeti iskru među njima. Ipak, Erskine i Glover uvijek se više čine kao dobri prijatelji nego kao veliki ljubavnici, čak i tokom scena seksa.

Što se tiče ukupnog tona i raspoloženja serije, vjerojatno će je mnogima biti teško prodati. Jasno je šta je Glover pokušavao učiniti: potkopati očekivanja i napraviti seriju o braku koja također ima i špijune. Moglo je biti duboko, ali jednostavno se ne uklapa u nešto kohezivno. "Smith" je izvorno trebao biti saradnja između Glovera i Phoebe Waller-Bridge ("Fleabag" i "Indiana Jones 5"). Bridge je napustila seriju zbog kreativnih razlika. Možda bi imali više hemije, ali Bridgeov stil i humor su drski i očiti, a Glover je očito želio intimniju, čudniju atmosferu.

On je svakako postigao čudno. I to nije ispalo baš najbolje.

Serija je dostupna na Amazon Primeu