Film

Raportova recenzija nedjeljom | The Batman: Mračni vitez se vratio detektivskim korijenima

Batman je superheroj kojeg je igralo više glumaca nego bilo kog drugog u historiji kinematografije, s ukupno devet različitih glumaca koji su do sada navlačili masku u svojim filmovima. S obzirom da se Mračni vitez pokazao jednim od najpoznatijih likova DC-ja, ne čudi što je najavljena još jedna iteracija nakon želje Bena Afflecka da se povuče iz uloge nakon završetka ere Zacka Snydera. Ali s povratkom legendarnog Michaela Keatona u multiverzalni The Flash kasnije ove godine, rizikuje li Warner Bros previše Batmana?

Ostale recenzije:

Uncharted

Reacher

Death on the Nile

Nightmare Alley

Hero

U režiji Matta Reevesa, Batman se fokusira na povučenog Brucea Waynea (Robert Pattinson) kao relativno neiskusnog detektiva Batmana, čija je jedina misija da bude oličenje osvete u Gotham Cityju. Dok misteriozni ubica počinje ciljati Gothamovu elitu, vodeći vlastiti izokrenuti osjećaj za pravdu, on za sobom ostavlja trag zagonetnih tragova posebno za Batmana. Radeći sa saveznicima poručnikom Jamesom Gordonom (Jeffrey Wright), Alfredom Pennyworthom (Andy Serkis) i Selinom Kyle (Zoë Kravitz), istraga krstaša s plaštom vodi ga u Gothamovo podzemlje, razotkrivajući zavjeru u koju su uključeni Pingvin (Colin Farrell), Carmine Falcone (John Turturro) i neke iznenađujuće istine o porodici.

S toliko izdanja i verzija Batmana koji igraju tako značajnu ulogu u pop kulturi, uvijek će biti težak zadatak stvoriti film koji će pokušati učiniti nešto drugačije s herojem u plaštu. Srećom, Reeves i Pattinson – zajedno sa izuzetno talentovanom glumačkom postavom i kreativnim timom – uspjeli su da osmisle nešto što se čini kao novi pogled na voljenog lika. Pod uticajem stripova Batman: Year One i Batman: The Long Halloween, Reeves se odlučio za mnogo više noir/detektivsku priču, koju su fanovi s nestrpljenjem čekali.

Ovo je nesumnjivo mračniji film o Batmanu nego što smo ranije gledali s iznenađujuće uznemirujućim sekvencama zajedno s nizom smrtnih Riddlerovih zamki u stilu Sawa. Uz vizuelne i tematske naznake iz filmova Se7en i Prisoners, glavnog negativca koji kanalizira ubicu Zodijaka i neo-noir priču zasnovanu na korupciji u privilegovanoj eliti, političarima i GCPD – koji aktivno podržavaju truli grad koji sam sebe jede živog – pošteno je reći da postoji određena prijetnja i mračnost u postupku. Međutim, zadivljujuća i privlačna središnja misterija rezultira sveukupnim zadovoljavajućim narativom koji na sreću kroči novim tlom (bez isforsiranog vizuala o smrti Bruceovih roditelja) dok Reeves pametno prepliće i povezuje historije ključnih likova.

Uz fascinantan centralni slučaj, film prikazuje pogrešnog i neiskusnog Batmana kakvog do sada nismo vidjeli. Pogrešno procjenjuje prepreke, pada kada pokušava pobjeći i čak mu se gasi Batmobil. Reeves i Pattinson se također u potpunosti posvećuju prikazivanju ozbiljnih psiholoških problema krstaša u plaštu koji ga pokreću u njegovoj ranoj nasilnoj misiji osvete i pravde. Jasno je da je psihički bolestan sa potpuno samodestruktivnom prirodom, jer mu simbol Batmana daje način da kanališe sopstvenu psihozu, što ga čini daleko fascinantnijim i dirljivijim.

Reevesov scenario, uparen sa fenomenalnim predstavama nevjerovatno talentovane glumačke ekipe, svakako čini mnogo zaokruženijim filmom zbog nevjerovatne količine dubine i emocija koje se pridaju ovim likovima. Pattinson je dokazao da su skeptici bili u krivu i potpuno impresionira kao mladi Wayne. Bruce je daleko od plejboj milijardera kojeg smo ranije viđali, jer glumac kanalizira gotskog Kurta Kobaina i donosi tihog, proračunatog i oštećenog pojedinca. On je mršaviji od bilo kojeg Batmana kojeg smo ranije vidjeli, potaknut njegovom nasilnom osvetom, neriješenom traumom i krivicom preživjelog. Njegove gotovo samoubilačke sklonosti i opsesija provođenjem vlastite pravde dodatno opterećuju njegov narušeni odnos s Alfredom.

Međutim, Paul Dano je taj koji prijeti da će ukrasti šou svojim krajnje zastrašujućim i nesvjesnim pristupom Riddleru. Slično kao i u filmu Prisoners, on potpuno nestaje u ulozi, čak i do njegovog disanja i glasa. U svom improvizovanom zelenom kostimu, Riddler je potpuno prijeteći, skriva se u sjeni dok vreba svoje žrtve, gleda i čeka pravo vrijeme za napad. Ostavljajući zagonetne tragove upućene Batmanu, veza između njih dvojice se pojavljuje u onome što se čini ličnim, što dovodi do fascinantne priče.

Zoë Kravitz se također ističe kao Selina Kyle/žena mačka u nastajanju, posebno u više fizičkih akcionih sekvenci i dinamici i romansi s Pattinsonovim Batmanom. Wright je pouzdan kao i uvijek kao simpatični Gordon, koji ovog puta ima mnogo više partnerstva sa Bruceom, dok je Colin Farrell izuzetno zabavan kao neprepoznatljivi Oswald Cobblepot/Pingvin.

Ne može se poreći da se ova iteracija nosi sa umijećem i umjetnošću trilogije Christophera Nolana za istinsko kino iskustvo. Kinematografija direktora fotografije Dunea i Rogue Onea Greiga Frasera je nevjerovatno zadivljujuća, s prekrasnom gotičkom i atmosferski raspoloženom postavkom. Mnoge scene – snimljene na lokaciji u arhitektonski fascinantnim gradovima Liverpoolu i Glasgowu – imaju prigušeno osvjetljenje, uz vatru i baklje koje praveključni kontrast kiši i tami. Fenomenalan soundtrack Michaela Giacchina također doprinosi gotičkoj atmosferi, s Batmanovim proganjajućim (i ponekad nježnim) repetitivnim motivom koji stvara pravi krešendo kroz film.

Reevesov Batman je najvjerniji izvornom materijalu

Svježi kostim, koji je dizajnirao supervizor kostima Dave Crossman, također predstavlja neiskustvo ovog mlađeg Brucea u nečemu što se čini kao sastavljena kreacija. Zastrašujući praktičan borbeni oklop ima toliko detalja, sa dosta ogrebotina i udubljenja od metaka na ekranu. Sve ima svrhu i namjenu, uključujući pištolj za grabljenje i metalni odvojivi amblem palice. Prvi put kada čujete Batmobil je zaista uzbudljiv trenutak, nakon čega slijedi izvanredna uzbudljiva potjera s Oswaldom. Ova akciona sekvenca vas zaista drži na ivici vašeg sjedala, impresivno izvedena s brojnim okretima koji podsjećaju na Casino Royale. Sekvence borbi su oštre i brutalne, a Batman iznenađujuće često uzastopno udara ili tuče kriminalce.

Mračan, grub i izuzetno atmosferan, Batman Matta Reevesa možda je najvjerniji najvećem detektivu DC stripova. Druga je stvar da li nam treba još jedna iteracija lika – posebno s dolaskom multiverzalnog The Flasha kasnije ove godine – ali ovo je sama po sebi zadivljujuća detektivska priča, čak i ako je malo preduga.

Film je dostupan u Cineplexx i CineStar kinima