Osjetne promjene

Start-stop u praksi: Auto pokazao kolika je stvarna ušteda

Start-stop, koji gasi motor u slučaju zastoja u saobraćajnoj gužvi, mnogim je vozačima od samog početka bio sporan. No, pokazalo se da su uštede koje proizlaze iz njegovog rada osjetne.

Start-stop sistem postao je standard u novim automobilima kako bi zadovoljio standarde emisije izduvnih gasova. Iako je u početku sistem bio baziran na “klasičnom” starteru, moderni “blagi” hibridi već su spremni za stalno paljenje i gašenje motora – čak i kada se lagano kotrljaju u saobraćajnoj gužvi.

Iako se ušteda od takvog sistema može činiti minimalnom, u nekim vozilima možete jednostavno provjeriti koliko vam je maraka preostalo u džepu (ili litara u rezervoaru).

Jedan od takvih automobila je Suzuki Vitara s 1,4 l Boosterjet motorom s blagim hibridnim sistemom i ručnim mjenjačem.

Kao što možete vidjeti na putnom računalu, ušteđeno je nešto više od 2 litre goriva tokom 4,5 sata sjedenja u prometnoj gužvi. To daje otprilike 0,4 litre po satu mirovanja.