Amerikanci istražili

Znate li koliko je miris novog automobila zapravo štetan za zdravlje

Daleko veću ulogu u rješavanju ovog problema imaju sami proizvođači

Nerijetko čujemo kako je miris novog automobila jedan od čovječanstvu omiljenih, pa ne čudi da postoje čak i sprejevi koji mogu osigurati takve mirise mjesecima nakon kupovine. Omamljeni entuzijazmom oko kupovine novog automobila uživamo u tim nosu ugodnim hemikalijama, no koliko one mogu naštetiti našem zdravlju?

Budući da u prosjeku dnevno provodimo barem sat vremena u automobilu, to je dovoljno da taj koktel hemikalija ima nekakav utjecaj na nas. Više od 200 hemijskih spojeva vreba iz dijelova izrađenih od polimera, gume, tkanina i raznih ljepila koja se koriste pri izradi jednog automobila, no iako se lako prepustiti ugodnom mirisu, razne agencije upozoravaju na posljedice koje on može ostaviti na naše zdravlje.

Kako piše BBC, hlapivi organski spojevi (HOS) mogu imati štetan utjecaj na zdravlje ili čak mogu biti smrtonosni, a izlaganje njihovom djelovanju uzrokuje brojne zdravstvene tegobe kao što su grlobolja, glavobolja, vrtoglavica, alergijske reakcije i mučnine, no daleko gore od toga posljedice su koje nastaju dugoročno – oštećenja jetre, bubrega, centralnog nervnog sistema ili čak raka, upozorava američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA).

Mi kao krajnji kupci zapravo ne možemo popraviti situaciju i preostaje nam samo čekati da prođe određeni period (okvirno šest mjeseci od kupovine traje najgora faza) da se hemijski spojevi stabiliziraju i da otplinjavanje prestane. Do tada je poželjno provjetravati kabinu, redovito čistiti površine peškirom od mikrovlakana, te veću pozornost usmjeriti na to da se automobil ne ostavlja na suncu jer vrućina samo pogoršava situaciju.

Daleko veću ulogu u rješavanju ovog problema imaju sami proizvođači, koji pod pritiskom sve strožijih pravilnika kontinuirano reduciraju korištenje štetnih materijala, kao što je to zabilježio Centar za ekologiju u Michiganu. Naprimjer, korištenje polivinil klorida (PVC-a) smanjeno je drastično u periodu od 2006. godine, kada je korišten u gotovo svim novim automobilima, do 2012. godine kada je njegov udio smanjen na 73 posto. Osim toga, Ford se recimo hvali prelaskom na prirodna vlakna i pjenu na bazi soje za sjedala, a takav trend trebao bi se nastaviti u budućnosti.