FORMAT VIDEOZAPISA

TikTok najavljuje veliku promjenu, evo o čemu se radi

TikTok će službeno ukinuti svoj izvorni “Creator Fund”, a kreatori koji žele unovčiti svoj sadržaj morat će se pridružiti novom “Creativity Program Beta”, prema kojem će morati izrađivati videozapise duže od jedne minute ako žele biti plaćeni putem aplikacije

Kad je TikTok postao globalni hit 2020. godine — s kratkim plesnim ili komičnim isječcima koji su pružali prijeko potrebnu zabavu mnogim korisnicima na početku pandemije Covida-19 — pokrenuo je utrku u naoružanju kratkih videozapisa.

Odjednom su Facebook, Instagram, YouTube i druge društvene platforme požurile s izbacivanjem sličnih proizvoda, potičući korisnike da prave videozapise dužine do jedne minute koji bi se prikazivali okomito, u pomičnim feedovima s beskonačnim preporukama što gledati sljedeće. Te druge platforme provele su sljedeće godine pokušavajući sustići popularnost TikToka, posebno među ključnom demografijom tinejdžera.

Ali sada, pionir kratkih video zapisa mijenja smjer i tjera korisnike da prave i gledaju duže videozapise. TikTok će službeno ukinuti svoj izvorni “Creator Fund”, a kreatori koji žele unovčiti svoj sadržaj morat će se pridružiti novom “Creativity Program Beta”, prema kojem će morati izrađivati videozapise duže od jedne minute ako žele biti plaćeni putem aplikacije.

TikTokov prelazak na sadržaj dužeg formata na neki je način preokret - sada slijedi svoje naslijeđene kolege u format sadržaja koji je često profitabilniji. Strategija bi također mogla potaknuti korisnike da provedu još više vremena na aplikaciji za koju neki tinejdžeri već kažu da je koriste "gotovo stalno".

No neki kreatori TikToka frustrirani su ovim potezom, brinući se da će oduzeti ono što je TikTok u početku učinilo tako popularnim: mogućnost brzog listanja kroz mnoštvo različitih vrsta sadržaja i za gotovo svakoga da jednostavno napravi videozapise bez opsežnog planiranja ili resursa.

"Nemam uvijek ni minutu sadržaja u sebi", rekla je Nikki Apostolou, kreatorica TikToka s gotovo 150.000 pratitelja poznata kao "recycldstardust", koja u aplikaciji stvara sadržaj o historiji i kulturi američkih domorodaca.

“Osjećam se kao da ima toliko kreatora koji su došli na TikTok jer je to bila aplikacija za kratke videozapise,” rekla je, “a sada žele biti poput 'mini YouTubea', a osjećam da izostavlja kreatore koji je došao zbog sadržaja kratke forme.”