Tesla je izvijestila o godišnjoj proizvodnji i prodaji za 2023. godinu. Najjači proizvođač električnih automobila na svijetu tvrdi da je ostvario cilj za 2023. godinu od 1,8 miliona auta, velikim dijelom zahvaljujući prodaji Modela 3 i Modela Y. To je još jedno impresivno povećanje u odnosu na prošlu godinu u nizu.
Od 1.808.581 vozila koje je Tesla isporučila 2023. godine, 1.739.707 bili su Model 3 i Y. Ostali modeli, uključujući S, X i nekoliko Cybertrucka i kamiona Semi, prodani su u samo 68.874 primjeraka. Ukopno je prodaja povećana za 38 posto u odnosu na 2022. godinu. Međutim, američki proizvođač automobila je ranije najavio da očekuje manji porast prodaje u 2024. godini. Prema Reutersu, Tesla iduće godine namjerava isporučiti 2,2 milijuna vozila, što bi bilo povećanje od 22 posto u odnosu na 2023.
Unatoč priznanju da će se rast malo usporiti 2024., izvršni direktor Elon Musk rekao je nedavno CNBC-u da i dalje očekuje da će firma "rasti vrlo brzo, daleko brže od bilo koje druge automobilske firme na svijetu".
Tokom istog razgovora, Musk je rekao da očekuje da će Model Y postati "najprodavaniji automobil na svijetu, ali ne samo po prihodima, već i po broju prodanih primjeraka", već iduće godine. Može li Model Y to postići ostaje za vidjeti, ali čini se da bi proizvođač automobila mogao izgubiti svoju poziciju najsnažnijeg proizvođača električnih vozila na planeti već iduće godine godine.
Iako je Tesla nadmašila očekivanja u četvrtom tromjesečju, taj kvartal je završila iza kineskog BYD-a, koji je prodao 526.409 električnih vozila u posljednja tri mjeseca prošle godine. Unatoč svom usponu, BYD je godinu završio iza Tesle u pogledu isporuka električnih vozila, došavši do ukupno 1,57 miliona prodanih auta.
Iako bi BYD-ov prelazak u vodstvo mogao biti udarac imidžu američke tvrtke, finansijski direktor Vaibhav Taneja bio je više zabrinut za profitabilnost nego za obujam. Na kraju trećeg tromjesečja rekao je da je Tesla usredotočena na "povećanje volumena na vrlo isplativ način".
Kako bi to postigla, firma se prvi put u svojoj historiji upušta u tradicionalne reklamne kampanje. Tesla se oslanjala na evente, sponzoriranje i angažman s influencerima na društvenim mrežama kako bi pridobila pažnju, ali korištenje klasičnih oglasa možda je znak da se brend približava statusu mainstreama. Također je redizajnirala Model 3, a izvješća sugeriraju da će također redizajnirati i Model Y u nadolazećoj godini.