Puni Gas

Kao i Ferrari i Porscheov znak nosi propetog konjića: Jeste li znali kako je nastao i šta znači?

Uvijek iznova raspravljali smo o tome kako amblemi predstavljaju simbolički prikaz historijskih automobilskih kompanija. Porscheov kultni grb nije ništa drugačiji, a potječe iz 1951. godine.

Ideja o grbu koji bi predstavljao Porsche rođena je 1951. U marku te godine, Ferry Porsche i Ottomar Domnick, ljekar iz Stuttgarta i prvi kupac Porschea, omogućili su takmičenje u dizajnu među njemačkim umjetničkim školama. Cijena je bila 1000 njemačkih maraka (oko 500 eura u današnjem novcu). Ali nažalost, nijedan od dizajna nije pobijedio i ideja je neko vrijeme pauzirana.

Tek kada je Ferry Porsche posjetio New York krajem godine, ideja je pokrenuta uz pomoć uvoznika rođenog u Austriji, Maxa Hoffmana. Hoffman je bio vlasnik Hoffman Motor Companyja, uvoznika posebnih evropskih automobila u SAD. Na poslovnoj večeri s Ferryjem, Hoffman je raspravljao o važnosti razvoja pečata kvalitete koji je vizualno privlačan za stvaranje više identiteta u Porsche automobilima. Sve do rođenja grba, samo je natpis Porsche krasio poklopac motora.

Foto: Printscreen

Ta je rasprava bila značajna za Ferryja Porschea i naposljetku je projekt započeo. 27. decembra 1951. Ferry Porsche zapisuje sljedeće: "Glavčina volana s natpisom ‘Porsche‘ i grbom Stuttgarta ili nešto slično". Još u Njemačkoj 1952. godine, Porscheov dizajner Franz Xaver Reimspieß dobio je zadatak da dizajnira grb.

Nalog je bio imati nešto što simbolično odražava korijene kompanije. Kao i "kvalitetu i dinamičnost proizvoda". Rezultat je bio grb koji danas vidimo na Porscheovim sportskim automobilima, inspiriran gradskim pečatom Stuttgarta. Grb prikazuje propetog konja u sredini uokvirenog konturama zlatnog štita. Gornje ime grada okruženo je crveno-crnim državnim bojama i stiliziranim rogovima koji potječu iz grba Württemberg-Hohenzollern.

Natpis Porsche djeluje kao zaštitni krov iznad svega. Od 1952., grb je prošao kroz pet evolucija. Iako su promjene uvijek bile minimalne, a znak zapravo uvijek isti.