brojke ne lažu

Lionel Messi je napravio revoluciju u Americi – klupske blagajne sve govore

To što je Lionel Messi hit u Sjevernoj Americi i ne može biti iznenađenje.

Argentinac je vjerovatno najslavniji nogometaš koji je ikada krasio planetu. Nekima je njegov odlazak u Sjedinjene Američke Države bio osvježavajući tokom ljeta u kojem je gotovo svaki igrač s iloe poznsatijim imenom imao priliku otići i zaraditi ogromne milione u Saudijskoj Arabiji.

Ogroman utjecaj

Međutim, odabirom Inter Miamija, argentinski as je sve iznenadio. A njegov utjecaj na američku MLS (Major League Soccer) je možda čak i premašio ono što smo očekivali.

"Leo Messi je promijenio pravila igre u MLS. Ispunio je sve stadione na koje je išao i podaci su ohrabrujući za MLS," objasnio je Alfonso Mondelo, sportski direktor MLS-a.

Kao rezultat toga, liga razmatra opciju povećanja plaća igrača (i u MLS-u, kao i drugim velikim američkim sportskim ligama, postoj salary cap - limit za plaće igrača).

Također se nadaju da će kalibar igrača, koje privuče mogućnost veće zarade, poboljšati dodatno nivo lige.

"Na utakmici Intera iz Majamija u Los Anđelesu, koji ima veoma jaku bazu navijača i ljude koji su veoma vezani za svoje timove, bilo je mnogo ružičastih dresova Intera Majamija sa Mesijevim imenom", dodao je Mondelo.

Tako "Messimanija" ide dalje od Floride. Njegov indirektni utjecaj je zlatni rudnik za druge klubove u ligi.

Chicago Fire je oborio klupski rekord po prihodima na blagajnama, napunivši stadion Soldier Field sa 62.124 gledalaca za okršaj sa Interom iz Majamija.

Skočile cijene ulaznica

Groznica "vidjeti Messija" je bila opipljiva, iako na kraju nije odigrao neke mečeve zbog povrede.

Ulaznice za gostovanje Messija u New Yorku, protiv Red Bulsa, ili u Los Angelesu, protiv LAFC-a, dostigle su prosječnu cijenu od 500 dolara.

Mesijev život opisan je i u dokumentarcu na Apple TV-u, koji je prošle godine potpisao desetogodišnji ugovor s MLS-om vrijedan 2,5 milijardi dolara za prijenos svih utakmica.

Film je objavljen pod nalsovom "'Mesi dolazi u Ameriku".

Riječ je o seriji od šest epizoda u kojoj Apple TV kamere prate Messijev novi život u Majamiju, uz pristup bez presedana.

"Dolazak Applea je bio prekretnica za MLS. Gdje god da se nalazite u svijetu, možete otvoriti iPad i gledati utakmicu. To je atrakcija i za igrače koji gledaju MLS.

Dolazak Messija

Igrači žele biti dio ove ligu. Dolazak Messija je utjecao na pretplate", nastavio je Mondelo.

Brojevi ne lažu. Na dan Messijevog debija za Inter Miami, MLS Season Pass je registrovao 110.000 novih pretplata, u odnosu na 6.143 dan ranije, prema studiji kompanije Antenna za analizu podataka.

Sa Messijem kao glavnom figurom, percepcija MLS-a se nije promijenila samo u medijskom prisustvu, već i među fudbalerima.

To je nedavno priznao Švicarac Xherdan Shaqiri, prvak Evrope sa Bayern Munchenom i Liverpoolom te bivši igrač Intera iz Milana i Lyona, sada u Chicago Fireu.

"Naravno da razgovaramo jedni s drugima o MLS-u. Pišu mi, pitaju me", rekao je Shaqiri nakon nedavnog meča Fire - Inter Miami.