nema ih puno

Ne, ovo nije Batmobil. Ovaj hiperautomobil stiže iz Porschea

Porsche hiperautomobili su bili malobrojni. 918 Spyder izašao je 2013. godine, dok je Carrera GT lansirana 2004. Dalje, 959 je svjetlo dana ugledao 1986.

Godine 2023. Mission X je predstavio potencijalni vodeći model iz Zuffenhausena. Kasnije ove godine bit će donesena odluka hoće li se koncept pustiti u proizvodnju. Ako dobije zeleno svjetlo, doći će do velike promjene hardvera.

Kada je potpuno električni Mission X predstavljen u junu 2023. kako bi proslavio Porscheov 75thgodišnjice, koncept se reklamirao kao da ima pogon na zadnje točkove. Međutim, kasniji automobil koji je legalan za puteve bi se prebacio na pogon na sve točkove. Ne za otključavanje dodatnih performansi, već za poboljšanje efikasnosti. Koliko god to čudno zvučalo kada govorimo o hiperautomobilu, ima smisla. Postavka AWD-a bi značajno povećala oporavak energije kako bi se vratilo više energije u bateriju i povećao domet.

U razgovoru za australijski časopis Which Car, menadžer projekta Mission X Michael Behr objasnio je zašto će AWD biti "usvojen":

"To je električni automobil i potreban vam je automobil na sva četiri točka da biste rekuperirali puno energije da biste imali veći domet na Nordschleifeu, ne samo za jedan krug, možda za tri kruga."

To je još uvijek izuzetno nizak raspon s obzirom da je staza duga nešto manje od 13 milja, tako da bi tri kruga bila 39 milja. Međutim, Behr je govorio o tri kruga koje izvodi vozač koji zna šta radi i koji može izvući svaku kap performansi iz misije X. Vožen redovnim tempom, električni hiperautomobil bi vjerovatno imao znatno veći domet.

Uz to, očigledno je da Porsche ne želi ugurati ogromnu bateriju kako bi proširio domet jer bi to povećalo težinu i štetilo performansama. Ionako bi bilo teško instalirati veliku bateriju jer je koncept bio dugačak samo 177,1 inč, tako da bi postojala ograničenja u pakovanju. Behr je spomenuo da će međuosovinsko rastojanje biti izmijenjeno za proizvodnu verziju u odnosu na koncept, koji je između osovina mjerio 107,5 inča.

U konceptu, baterija je bila postavljena centralno iza sedišta i imala je direktno hlađenje uljem. Porsche je razvio Mission X sa sistemskom arhitekturom od 900 volti kako bi omogućio brzine punjenja oko dva puta brže od Taycan Turbo S pre-facelifta. Ažurirana električna limuzina sada podržava snagu punjenja od 320 kW umjesto 270 kW i može napuniti bateriju od 10 do 80 posto za 18 minuta.