EVOLUCIJA PRETHODNE GENERACIJE

Novi Porsche Panamera: Najdinamičnija limuzina u klasi

Svjetsku premijeru nova je Porsche Panamera treće generacije doživjela krajem novembra u Dubaiju, a lokalnu premijeru imala je ovog decembra u Pragu

Svjetsku premijeru nova je Porsche Panamera treće generacije doživjela krajem novembra u Dubaiju, a lokalnu premijeru imala je ovog decembra u Pragu.

Dizajn, očekivano za Porsche, predstavlja evoluciju izgleda prethodne generacije. Novi model je dugačak 5,05 metara, širok 1,94 i visok tek 1,42 metra, a stilski je dotjeran i postavljen na strukturno temeljito obnovljenu platformu dosadašnjeg modela, s međuosovinskim razmakom od 2,95 metra.

Ponovo je riječ o dizajnerski vrlo upečatljivom automobilu s decentno redefiniranim sportskim linijama i aktualnim stilskim rješenjima s Porschea 911 i novog Cayennea, pa nova Panamera uživo djeluje moćno, ali ne i prenametljivo ili agresivno.

U kabini je doživljaj boravka još impresivniji nego do sada. Novost je digitalni zaslon ispred suvozača u skupljim varijantama s mogućnošću odabira svih sadržaja infotainmenta sa središnjeg zaslona. Kvaliteta izrade i materijali pritom su očekivano vrhunski do najmanjeg detalja, sada s osvježenim elegantnijim kokpitom i središnjim grebenom između sjedišta. Možda ni jedan drugi automobil nema tako savršeno ergonomski uređen položaj za volanom kao Porsche.

Najviše pažnje prilikom prezentacije posvećeno je ipak tehnološkim novotarijama, a najzanimljivija tehnička poslastica jest sistem ovjesa Porsche Active Ride koji osigurava bitno višu razinu udobnosti uz fantastične sportske karakteristike. Nova Panamera serijski ima dvokomorni zračni ovjes s dva ventila i Porsche Active Suspension Management (PASM).

View this post on Instagram

A post shared by Porsche (@porsche)

Ta tehnologija s dva ventila odvaja povratnu i kompresijsku fazu kontrole amortizera zahvaljujući čemu osigurava vrlo širok raspon između udobnosti i sportskih karakteristika i pritom prigušuje udarce koji bi došli do putnika od grubih poprečnih neravnina na asfaltu ili velikih rupa na asfaltu, te istodobno osigurava veću stabilnost automobila pri sportskoj vožnji. Usto, opcijski sistem upravljanja svim točkovima sve skupa diže na još višu razinu iskustva vožnje.

Kod skupljeg hibridnog modela kao opcija dostupan je inovativni sistem aktivnog ovjesa Porsche Active Ride koji nadmašuje sve do sada viđeno. Osnova su novorazvijeni aktivni amortizeri s tehnologijom s dva ventila, a svaki je spojen na električnu hidrauličku pumpu što generira volumenski protok u amortizeru prema zahtjevu te suprotstavljaju i gotovo u potpunosti kompenziraju sile između karoserije i točkova - ekspresno, ciljano i vrlo precizno.

Nova Panamera ima još zanimljivih tehnoloških specifičnosti: Panamera Turbo E-Hybrid, naime, prvi je automobil s četvero vrata na svijetu koji ima točkove pričvršćene na glavčinu samo jednom središnjom maticom, nova Matrix LED svjetla visoke rezolucije, svako sa 32.000 piksela, mogu osvijetliti pojedinačne trake i "vidjeti" do 600 metara udaljenosti, a tu je i program Porsche Exclusive Manufactur s više od 1000 elemenata personalizacije s kojima svaki kupac može "srediti" svoju Panameru prema vlastitim preferencijama, počevši već od dizajna ključa za automobil.

U ponudi su zasad dvije motorizacije: snažnija s pogonom na sve točkove plug-in varijanta Turbo E-Hybrid s 4,0-litrenim biturbo benzincem i dva elektromotora za ukupno 680 KS i 930 Nm. To osigurava ubrzanje do 100 km/h iz stajanja za 3,2 sekunde i maksimalnih 315 km/h, pri čemu je samo na struju moguće priječi 90 kilometara u gradu zahvaljujući bateriji kapaciteta 26 kWh.

Slabija varijanta ima na izbor stražnju pogonsku osovinu ili 4x4, a ispod poklopca se nalazi 2,9-litreni turbo V6 benzinac od 353 KS i 500 Nm koji stotku hvata za 5,3 sekundi i postiže maksimalnih 272 km/h. Cijene startaju od 132.329 eura za početni model, dok Panamera Turbo E-hybrid stoji 206.818 eura do registracije. Tokom godine u ponudi će se naći još dvije hibridne verzije…