jeste li znali?

Prvi VW Polo bio je Audi pod nazivom 50

Umrli fanovi 50-ih računaju samo pravu, takozvanu A0 seriju Audija 50 kao 43.002 vozila koja su napravljena prije početka proizvodnje VW Pola od 7.500 DM i 40 KS

Najmanji Audijev model A1 uništava se kao dio nove strategije kompanije. Audi se ponovo fokusira na velike luksuzne SUV vozila, kupe i karavan. Prvi mali automobil marke Audi bio je dostupan 1974. godine.

Stvari su se smirile oko malih početnih modela. Već sada je jasno da nećemo imati nasljednika sadašnjeg Audija A1. Poput drugih malih automobila, trend elektromobilnosti otežava život A1. Baterije su skupe, velike i teške - pa mnogi proizvođači automobila radije počnu s kompakt-klasom kako bi mogli zaraditi.

Kada je prva generacija VW Pola premijerno predstavljena u proljeće 1975., bila je samo broj dva. Jer Polo je došao na tržište tek sedam mjeseci nakon gotovo identičnog blizanca Audija 50. Ugaoni dizajn, koji su osmislili dizajneri Bertone i Grandini, predstavljen je svjetskoj javnosti prije pola stoljeća u sjeni sličnog stiliziranog VW Golfa I i ispraćen je aplauzom. Ali ovo nije toliko iznenađujuće za autsajdere koliko činjenica da je Volkswagen fabrika navedena kao proizvođač u svakom pismu Audija 50.

Zašto je to tako? Unutar VW grupe je od početka bilo jasno da će Polo sići sa istih proizvodnih traka u Wolfsburgu kao Audi 50 skoro šest mjeseci kasnije. Međutim, ovdje postoji izuzetak, jer jedan prototip navodi Audi NSU Auto Union kao proizvođača.

Umrli fanovi 50-ih računaju samo pravu, takozvanu A0 seriju Audija 50 kao 43.002 vozila koja su napravljena prije početka proizvodnje VW Pola od 7.500 DM i 40 KS. Tačnije: vozila čiji je datum proizvodnje od 1. augusta 1974. do 1. marta 1975. godine. Ukupno, tačno 180.828 primjeraka Audija 50 sišlo je s proizvodne trake do jula 1978. godine. Sa dužinom od 3,49 metara, najmanji Audi ikada napravljen je od početka bio u ponudi u dve varijante: LS, koji je tada koštao 8.400 DM, i GL, koji je bio 500 DM skuplji.

Potonji karakteriše s jedne strane 2,6 centimetara veća dužina, za šta su zaslužne gumene trake na branicima, te bolja standardna oprema. To uključuje, između ostalog, tepih od Tufüa, upaljač za cigarete, gume sa čeličnim kaišem i poklopac za gorivo koji se može zaključati, što je bila karakteristika koju ne treba potcijeniti dobru godinu nakon početka naftne krize. Pored razlike u dužini i opremi, GL ima 60 KS i deset KS više, a obrtni moment je povećan za osam na 83 Njutnmetra. I snaga i snaga se šalju na pogonjene prednje točkove pomoću četvorostepenog mjenjača.

Međutim, veće vrijednosti performansi nisu rezultat veće zapremine unutar četverocilindričnog benzinskog motora – koji iznosi 1,1 litar u obje verzije. Oni su rezultat veće kompresije kroz modificirane klipove, izduvnu cijev Y i novi karburator. Tek u posljednjoj godini proizvodnje Audi 50 je dobio 1,3 litra veći motor. On proizvodi samo 60 KS, ali za razliku od svog jednako moćnog brata, koji radi na premium benzinu, potreban mu je samo običan benzin. Potrošnja goriva za sve varijante je oko 7,5 litara na 100 kilometara – to više ne biste nazvali ekonomičnim. Najveće razlike u verzijama Audija 50 širine 1,56 metara i visine 1,30 metara leže u performansama, gdje se jači nešto bolje snalazi. Za 13,5 sekundi potrebno mu je 1,9 sekundi manje do 100 km/h, a njegova maksimalna brzina od 152 kilometra na sat je tačno 10 km/h veća od male - to je zapravo to.