Raportova recenzija nedjeljom│Those Who Wish Me Dead: Angelina Jolie protiv ubica u neo-vestern trileru

Taylor Sheridan je interesantan pripovjedač. Njegov rad je obilježen tamom, obično nasiljem koje se nameće u pastirskom krajoliku. Pa ipak, njegovi filmovi "Hell or High Water" (koji je napisao) i Wind River (koji je napisao i režirao) pokušavaju izmamiti veće pitanje od pada nakon velike recesije ili kako je Amerika ostavila indijanske rezerve. Čini se da je Sheridanova veća poenta da postoji mjesto za neozapadnjake jer Divlji zapad još uvijek postoji. Ne bukvalno, već u američkom karakteru. Pa ipak, njegov posljednji film "Those Who Wish me Dead" zapravo se ne bavi nikakvom dubljom porukom izvan priče o iskupljenju, što je uredu. Karakterno vođeni ulozi lijepo se slažu s intenzitetom postavke, a mada nakon završetka filma nije ostalo puno toga za sažvakati, i dalje imate jedan solidan triler.

Those Who Wish Me Dead

Those Who Wish Me Dead plakat

Hannah (Angelina Jolie) je vatrogaskinja koja pati od traume iz misije u kojoj je vidjela troje dječaka koji su izgorjeli u plamenu. Prebačena je na osmatrački toranj, ali ono što bi trebalo biti dosadan posao ne ispada baš tako kada susretne Connora (Finn Little), adolescentnog dječaka koji bježi od ubica Jacka (Aidan Gillen) i Patricka (Nicholas Hoult), koji su mu ubili oca (Jake Weber). Ubice vjeruju da Connor možda zna neke vrlo štetne informacije (film se ni ne trudi precizirati koje su to informacije), pa ga prate do Montane gdje su on i njegov otac pobjegli da potraže pomoć od lokalnog šerifa Ethana Sawyera (Jon Bernthal). Dok Hannah radi na zaštiti mladog Connora, dvojica ubica počinju paliti šumu kako bi odvratili pažnju dok love svoj plijen.

U filmu nema mnogo toga više od negativaca koji love dobre momke, ali ovdje Sheridanovo iskustvo dobro služi jer je spreman odvesti priče na neka nevjerovatna mračna mjesta i ostavlja vas napetim kako će se ophoditi sa nevinim likovima. Činjenica da je Sheridan režiser koji može "otići tamo" ostavlja vam osjećaj da niko možda osim Connora (budući da je on razlog za priču) nije zaista "siguran" i ta napetost može nositi film iako možda ne predstavlja ništa više od priče o lovcu i lovini. Nema dubljeg podteksta osim Hannah i Connora koji pokušavaju preživjeti.

Pa ipak, čini se da Sheridan zna da je to srž njegovog filma, jer provodi puno vremena osiguravajući da smo investirani u ove likove. Neki će možda htjeti da film odmah krene u potjeru, ali Sheridan čak ne spaja Hannah i Connora sve do polovine filma jer želi da marimo o njima kao pojedincima, a ne kao tački zapleta. Suosjećamo s njihovom individualnom traumom i zašto su potrebni jedno drugom ne samo da bi preživjeli, već i zbog emocionalne podrške. Čak i ovdje, film se možda kreće prebrzo, ali ograničenja priče znače da se veza mora brzo razviti, što Jolie i Little uspjevaju.

Jednom kada film formira centralni odnos, sve ostalo dođe na mjesto. Imate dobru napetost od nemilosrdnih ubica, imate ljude u bijegu, a mjesto je bukvalno u plamenu. Ovo nije dubok film, ali je zabavan, a njegov mali opseg i promišljen ritam spajaju nas s likovima radije nego da zavisimo od pucnjave ili drugih postavljenih dijelova koji će izvlačiti film. Bude dijelova kada se čini da Sheridan ide predaleko, poput situacije u kojoj se pojavi Ethanova trudna supruga Allison (Medina Senghore), ali režiser mudro odvodi film na rub, a da se nikad ne prevrne u nihilizam ili očaj. U svojoj srži, "Those Who Wish Me Dead" je film koji želi afirmirati naše veze, umjesto da ih otrgne kao što je to Sheridan uradio sa "Sicarijom".

Gledajući njegovu filmografiju, neko bi se na kraju ovog filma mogao zapitati "I to je to?" Ali ono što nudi je vrijedno ukoliko ste spremni umanjiti očekivanja za ono što režiser želi postići. Još uvijek imate uzbudljivu priču prepunu dobrih izvedbi i zadivljujućeg krajolika. Još jedan vrijedan rad u Sheridanovom opusu neo-vesterna.

Film je dostupan na HBO Maxu i Cinestar kinima