Raportova recenzija nedjeljom | Extraction 2: O ludačkoj 21-minutnoj akcijskoj sceni još dugo će se pričati

Kad se Extraction pojavio na Netflixu u aprilu 2020., stigao je kao dobrodošla akcijska distrakcija u pandemičnom krajoliku lišenom blockbustera. Extraction 2 dolazi u mnogo napučenije doba, ali ako ništa drugo, privlačniji je i znatno većeg opsega. Režiser Sam Hargrave i zvijezda Chris Hemsworth jasno su tjerali sebe i jedan drugoga da idu jače, više i krvavije nego ikad.

The Flash

Transformers: Rise of the Beasts

Succession

The Little Mermaid

Fast X

Počinjemo s podsjetnikom da je Hemsworthov Tyler Rake u principu umro prošli put. Pomalo osvježavajuće, nije odmah nastavio po starom, već je prošao mjesece rehabilitacije i ozbiljnih oštećenja u prvom činu filma. Zatim se, naravno, brzo vraća na 100 posto forme - ili prema normalnim ljudskim standardima, oko 150 posto.

Poziv za povratak u akciju ne dolazi preko njegove uobičajene najbolje prijateljice i menadžera Nik (Golshifteh Farahani), već preko misterioznog čovjeka (Idris Elba), glasnika njegove bivše žene. Ispostavilo se da joj je on potreban kako bi spasila svoju sestru iz gruzijskog zatvora, gdje je njezin moćni suprug Davit (Tornike Bziava) diler droge držao nju i njihovu djecu pri ruci. Rake će morati ući, spasiti ženu i djecu i skloniti ih od Davita i njegovog još prijetećeg brata Zuraba (Tornike Gogrichiani). Šta bi moglo poći po zlu?

Pa praktično sve. Od trenutka kad se Rake ponovno nađe sa svojom bivšom šogoricom, plan ne ide onako kako su zamišljali, s pobunom koja izbija u zatvoru i bijegom koji kompliciraju Zurabovi nevjerojatno dobro pripremljeni udarni timovi. Hargrave i Hemsworth pred izbacivanje filma hajpali su 21-minutnu akcijsku scenu, a nemilosrdni ritam bijega iz zatvora opravdava sav hype dok se Rake bori protiv svih i koristi integrirani niz transportnih rješenja kako bi malu porodicu izvukao iz ujakove sfere utjecaja.

Hargrave, kaskader koji je postao režiser, zna gdje staviti svoju kameru za maksimalan učinak, a istinski uznemirujući zvučni efekti prikazuje zvukove krckanja kostiju i prskanja krvi. Osjećate svaki udarac. Za usporedbu, muzika Henryja Jackmana i Alexa Belchera često potpuno ispadne, zamijenjena nemilosrdnim ritmom paljbe iz poluautomatskog oružja i helikopterskih lopatica. Nekoliko produženih akcijskih sekvenci prijeti da će postati malo previše, ali Hargrave se povlači na vrijeme i dodaje nekoliko duhovitih poteza, još jednom koristeći grablje kao smrtonosno oružje i dodajući nešto što je sigurno namjerno odavanje počasti Thoru.

Extraction 2 snimljen je s istim prilično otrcanim kodiranjem boja kao i prošli film: tamo gdje je Dhaka patila od onog užasnog žutog filtera, Gruzija i središnja Europa očito su sve vrijeme prirodno obojene plavo-sivom bojom. Ali inače, ovo je uvjerljiv primjer akcijskog žanra. Ima više emocionalne dubine nego što bi to dopuštali njegovi preci iz 80-ih, i urednu crtu o odnosima između braće i sestara i što znači biti uz one koje volite. Gogrichiani je uvjerljiv negativac, a Hemsworth, koji je bio slomljenog srca i jedva se držao pri sebi prošli put, funkcioniše kroz nekoliko problema, kao i na mnoštvo jednokratnih negativaca. Sad ako bi samo prestao biti izboden, upucan i spaljen, mogao bi imati svijetlu budućnost.