Raportova recenzija nedjeljom | Transformers: Rise of the Beasts. Roboti među ljudima

Postoji hrpa nadahnutog izbora u "Transformers: Rise of the Beasts", najnovijem dijelu popularne naučno-fantastične akcijske franšize s metalnim izvanzemaljcima koji udaraju i miniraju druge metalne vanzemaljce. Franšiza je, srećom, pronašla put iz klonulosti ere Michaela Baya i otkrila zadovoljavajući ritam nostalgičnog blaženstva.

Succession

The Little Mermaid

Fast X

Citadel

Guardians of the Galaxy Vol. 3

Prethodni izlet iz 2018. “Bumblebee”, vratio se u 1980-e – desetljeće koje je iznjedrilo ludilo za igračkama i crtićima Transformersa, a Rise of the Beasts u fokusu ima Optimusa Primea (glas mu daje Peter Cullen) i junake Autobote u 1994. godini. Artefakt zvan Trans Warp Key traži svjetožder zvan Unicron (Colman Domingo), kako bi mogao putovati kroz vrijeme i prostor.

Naravno, ovaj ključ je na Zemlji, Unicronov pristaša Scourge (Peter Dinklage) i Terrorcons su za njim, a Autoboti – koji su zapeli u našem svijetu i pokušavaju se vratiti u svoj dom Cybertron – udružuju se sa skupinom transformirajućih životinjskih robota zvanih Maximali, koji su završili ovdje nakon što ih je Unicron otjerao s njihovog planeta.

Radnja također ovisi o ljudskim likovima, a oni su korak naprijed u odnosu na Bayevske dane Shie LaBeoufa, Megan Fox i Marka Wahlberga. Noah (Anthony Ramos), bivši vojni tehnički stručnjak koji se brine za svog bolesnog mlađeg brata, i Elena (Dominique Fishback), mlada antropologinja koja zna njezinu drevnu historiju, ali je ne može koristiti u svom muzejskom poslu, su ponosni građani Brooklyna unovačeni u nastojanju da osujeti Unicronove planove prehrane.

U režiji Stevena Caplea Jr. (“Creed II”), “Rise of the Beasts” se mogu pohvaliti raznolikom glumačkom postavom, dotjeranim vizuelnim efektima i velikim akcijskim scenama borbe robota protiv robota koje su mnogo koherentnije od kakofoničnih Bayevih dana. Scenarij je također oštriji i pametniji, a iako još uvijek postoje stihovi poput "Cross my spark and hope to die", barem likovi znaju da je otrcano i slažu se s tim.

Što je još važnije, pozornost se posvećuje tome gdje su glavni igrači bili i kamo idu. Na primjer, ovo još nije čovjekoljubivi Optimus Prime iz filmova "Transformers" iz 2000-ih; budući da su "Zvijeri" neka vrsta prequela, vođa Autobota i Noah nepovjerljivi su jedan prema drugome i verbalno se svađaju prije nego što nađu zajednički jezik.

Još jedan integralni aspekt: likovi su uglavnom simpatični. Noah i Elena pripovijesti daju srce i svrhu, a Noahova drugarska dinamika s novim autobotskim pobunjenikom Mirageom glavni je razlog zašto film funkcionira. Postoji zvjezdana ekipa koja daje glasove raznim Transformersima, uključujući štrebersku legendu Cullena (koji daje glas Primeu četiri desetljeća), Rona Perlmana kao Maximalsovog vođu gorila Optimusa Primala, oskarovku Michelle Yeoh kao mudrog Maximal sokola Airazora i Crista Fernándeza kao Autobot mehaničar Wheeljack.

Današnja djeca obožavat će Davidsonov komični tajming i humor u ulozi Miragea, transformirajuće uloge robota za koju je rođen. Djeca iz 80-ih će cijeniti uključivanje Unicrona - lika iz animiranog filma "Transformers" iz 1986. koji je bio jedna od posljednjih filmskih uloga pokojnog Orsona Wellesa - kao i veliko iznenađenje u posljednjem činu.

Transformers: Rise of the Beasts je prilično ugodan korak u pravom smjeru za franšizu koja je ranije bila omiljena obožavateljima.