Raportova recenzija nedjeljom | Succession: Gorka izdaja krune i borba za prijestolje Logana Roya

Od svojih najranijih trenutaka Succession je prijetio da postane priča o tome kako bi jedan pretjerano egoistični sin — s mnogo manje talenta, oštroumnosti i otrova od svog oca — mogao jednog dana preuzeti medijsko carstvo i uklopiti se u ulogu ili će ga ona progutati. Činilo se kao previše očita metafora za porodicu Murdoch, i opsjednutost povlačenjem paralela u stvarnom svijetu gdje god je to moguće. Ta se verzija Successiona, međutim, činila kao mamac još od finala prve sezone, kada je postalo jasno da će Logan nastaviti vladati i u svijetu i u porodici još barem nekoliko godina — i da Kendall (Jeremy Strong) zapravo nikada ne bi mogao izaći iz očeve sjene.

The Little Mermaid

Fast X

Citadel

Guardians of the Galaxy Vol. 3

Beef

Ono što ju je zamijenilo bila je daleko superiornija serija o duboko sje*anoj porodici koja pokušava preživjeti jedna drugu, a da nikada ne posrne sa svojih pozicija daleko na vrhu svijeta koji uopće ne liči na naš. Ali sa smrću patrijarha Logana Roya (Brian Cox) koja se konačno dogodila, četvrta sezona Successiona vratila se tamo gdje je sve počelo: potpuno istom dinamikom kojom je i započela.

Na kraju se Succession oslonio na urođenu tragediju svoje braće i sestara. Shiv (Sarah Snook) glasa za dogovor s GoJom, jačajući svoj odnos s moći i ostavljajući Kendalla i Romana (Kieran Culkin) u nevolji. To je potez koji djeluje proračunato i pobjednički i potpuno je u suprotnosti s bratskim vezama koje smo vidjeli prije ove sezone. Ali scenaristi serije odlučili su da će ih podjele između braće i sestara Roy na kraju uvijek pobijediti. A ovaj dogovor posljednja je osveta njihova oca: događaj koji će zauvijek prekinuti njihovu vezu. Ali Logan i njegov nasljednik nisu uvijek bili sve što je Succession bio.

Od trenutka kada je Logan umro, druga i treća sezona Successiona kao da su prestale biti važne. Svo zbližavanje između braće i sestara, svađa, kaljenje i ubadanje u leđa koja su se dogodila tokom te dvije godine odletjela su kroz prozor u korist stare dinamike s kojom nas je serija upoznala u prvoj sezoni.

Shiv se neprestano nastoji staviti u najbližu moguću blizinu moći, a da je sama nikada nije imala, uvijek samo nekoliko koraka na strani ljudi koji su joj najvažniji, upravo tamo gdje ju je njezin tata uvijek stavljao. Tom (Matthew Macfadyen) je gladan moći i više je nego spreman u potpunosti se poniziti kako bi se izdigao iz svojih skromnih korijena, i potpuno nesposoban odvojiti svoju ljubav prema Siobhan od moći koju mu njezina porodica i ime pružaju. Roman je se*onja koji očajnički želi biti njegov otac u smislu moći i položaja, ali bez sposobnosti, hrabrosti ili strpljenja da progleda stvari do kraja, a jedina stvar koja ostaje iza njega je praznina, ništavilo u koje bulji. Zatim, tu je Kendall, vječno dijete koje je od adolescencije njegovano za veličinu i uvijek mu nedostaju glasovi povjerenja od ljudi koji mu najviše znače - i nema pojma kako vidjeti stvarnost ili život izvan te činjenice.

Ništa od ovoga ne znači da su te ideje pogrešne, loše ili čak nezanimljive; to jednostavno nisu ideje koje je serija posljednje dvije godine pokušavala prenijeti gledateljima. Od druge sezone, Succession je sugerirao da Logan i WayStar možda zapravo i nisu monolit medija koji ih Logan i njegove sluge vole predstavljati. S tehnologijom u usponu, od streaminga do startupa, Loganov način poslovanja doimao se zastarjelim, a glavni interes za seriju proizašao je iz gledanja troje (ponekad četvero) braće i sestara kako pokušavaju pobjeći od buđenja koje je stvorio posao njihova oca u samrtnom hropcu. Bilo je naznaka kakva bi njihova dinamika mogla biti bez njega: zezati se na jahti ili brinuti jedno o drugome tokom malih scena na velikim vjenčanjima. Sve dok je Coxova seizmička izvedba stvorila neizbježno polje gravitacije koje je svakog Roya vuklo natrag iz vlastitih razloga.

Ali s Loganovim odlaskom, činilo se da je sama serija uhvaćena u crnu rupu koju je ostavio za sobom. Umjesto da pobjegnu, svi su očajnički željeli ispuniti vakuum moći, baš kao što su bili kad se činilo da je Logan na samrtnoj postelji u prvoj sezoni, a da u međuvremenu nije naučio nijednu lekciju.

Do kraja treće sezone, Roman i Shiv su se pretvorili u kompetentne poslovne ljude s teško stečenom vjerom jedno u drugo i u svog brata nakon porodičnog građanskog rata. Do nekoliko epizoda u četvrtoj sezoni, međutim, oboje su se vratili u svoj karakter iz 1. sezone: Roman je bio impulzivan i nestašan, otpuštao je ljude po volji, a zatim se trenutak kasnije predomislio. Daleko od neovisnog niza koji je imala u posljednje dvije sezone, Shiv prelazi iz konačnog osjećaja da možda zaslužuje moć do podrške Mattsona i činjenja svega kako bi uživala u sjaju autoriteta. Čak i Kendall, za kojeg se činilo da je proveo dvije uzastopne sezone učeći da on nije svoj otac i da ne mora biti, četvrtu sezonu provodi kolebajući se između toga da bude ono što može, izvršnog direktora koji sluša Jay-Z-a i mrzovoljnog djeteta koje misli da je očev biznis njegovo pravo rođenjem.

Može se tvrditi da je razlog za ovu regresiju to što je verzija ove djece koju smo vidjeli u ranim epizodama prve sezone njihova najistinitija verzija: kad su karte bile na stolu i tata je umirao, njihove prave verzije su se pojavile. Problem s tim je što to nije najzanimljivija verzija bilo koje od Royeve djece, a čini se da je serija to naučila na teži način dok je napredovala prema ubojitom kraju prve sezone i snažnije druge i treće sezone.

Gledajući Roy djecu kako pronalaze načine sarađivati jedni s drugima i otkriti da su njih troje jedino čvrsto tlo u njihovim životima tokom 2. i 3. sezone bilo je ljepilo koje je držalo zajedno korporativni žargon, psovke, i naopako okrenuti svijet mašte koji je Succession tako uspješno izgradio. Ali sezona 4 vraća braću i sestre u njihove najsvađaljivije i najgladnije verzije. Njihova je možda tragedija od samog početka, ali priroda njihove tragične povezanosti činila se kao da se preselila na stvarnije i gorljivije mjesto od onoga ko je dobio kompaniju na kraju dana.

U svojoj srži Succession jest i uvijek je bila serija kako su i govorili da jeste: priča o tome ko je dobio kontrolu nad medijskim carstvom nakon što je legendarni div koji ga je izgradio konačno umro. Drugim riječima, bila je to serija o dobivanju posla. I za tu priču, ovaj kraj je bio odličan; WayStar Royco sada nije ništa drugo nego prijestolje na koje treba sjediti samo po imenu. To je napuhano medijsko carstvo, koje kontrolira blago zainteresirani milijarder koji želi marionetu kojoj cijeli svijet može vidjeti konce. Ali za Toma, konačnog pobjednika, sjaj krune dovoljno odvlači pažnju da to nije važno. Šteta je što je najbolja verzija serije bila ona koja je zapamtila koliko je ovaj posao malo bitan. Barem u dvije sezone Succession je uspio biti nešto više od običnog velikog biznisa.

Serija je dostupna na HBO Max